Problemen met upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakkemaz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hallo allemaal

Ik heb net een Asrock K7VT2 mobo gekocht met processor AMD XP2000, 512 DDR RAM PC2100 en cooler.
Nu heb ik dit gisteren proberen te installeren, zonder succes.

Wanneer ik de startknop indruk, start de pc gedurende een 5tal seconden op (zonder dat het beeldscherm aanspringt), waarna hij plots volledig stilvalt. Het powerledje blijft echter wel branden.

Nu heb ik wel mijn oude voeding van 230W gebruikt, maar ik heb hier enkel 1 HD, floppy, cdromspeler en cdwriter aanhangen.

Bij een goede maat van mij hebben we onlangs zonder problemen dezelfde upgrade gedaan, maar hij heeft wel een 250W voeding (en een extra HD en 2 casecoolers).

Weten jullie waar hier het probleem zit?

Thanx
Jan

Heeft dit misschien iets te maken met het AGP-slot? Alhoewel hij hetzelfde doet als ik de videokaart eraf laat.

Laatst bewerkt:
nee.. had ik ook je koeler zit er niet goed op en je mobo heeft COP (CPU Overheat Protection) nog voordat het beeld komt word je CPU 90C en valt alles weer uit

je hebt
1. je koeler er verkeerd om op
of
2. je koeler iets te veel naar de verkeerde kant geduwd

zorg ervoor dat je koeler GOED en PLAT op je CPU zit gebruik hierbij een HEEL KLEIN BEETJE koelpasta
en doe hem NIET verkeerd om

-|--|-----------|
| | |
| | |
| | |
| | |
-|--|-----------|

dit is je cooler van de onderkant!

|--|----------|
| | |
| | CPU |
| | |
|--|----------|

en dit is je Socket met je CPU erin

dan zie je op de socket naast de CPU een soort verhoging

de koeler moet je van die verhooging afduwen (voorzivhtig) naar de kant van de CPU

en als je dat gedaan hebt moet hij hem GOED koelen en gaat hij weer gewoon GOED aan

succes ermee :D

sorry dat mijn tekeningetjes een btje verlept zijn :'( maar is duidelijk genoeg toch met Verhogingkje bedoel ik dat stukje waar SOCKET 4?? op staat gedrukt :D

ik denk dat het je wel gaat lukken :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan