Problemen met upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Notaris

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hoi allemaal,

Ik heb een HP dv8 met i7 processor en Windows 7 Home Premium.
Nu wil ik deze versie upgraden, maar als ik dit wil doen krijg ik de volgende mededeling:
Deze versie van Windows kunt u niet upgraden. Kan iemand mij uitleggen waarom dit is?

Mijn probleem is namelijk dat er op deze laptop heel veel toeters en bellen op zitten. Om alles werkend te krijgen is haast niet te doen. Ik ben al eens meer dan 1 week bezig geweest om alle drivers te vinden en te installeren. Maar dan blijkt dat er bijvoorbeeld enkele tip of touch toetsen niet werken. Daar wordt ik dus ook niet wijzer van. Nu dacht ik dit te omzijlen met een upgrade, maar dat gaat dus ook niet.
Hier begrijp ik nu echt niets van.
Ik was altijd in de veronderstelling dat je alle legale versies kon upgraden. Maar niet dus.
Of weet er iemand een oplossing??

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie moeite.

Groetjes Notaris

Je kan Vista32bits upgraden naar Win7 32bits, Vista 64bits naar Win7 64bits.
Maar waar wil je Win7 Home Premium 32/64 bits dan naar upgraden?

Hoi,
hier staat wat het allemaal kost.
Mijn probleem is namelijk dat er op deze laptop heel veel toeters en bellen op zitten. Om alles werkend te krijgen is haast niet te doen. Ik ben al eens meer dan 1 week bezig geweest om alle drivers te vinden en te installeren. Maar dan blijkt dat er bijvoorbeeld enkele tip of touch toetsen niet werken.
Alle drivers vind je toch bij HP in dit geval?
Als je een laptop koopt werken alle toeters en bellen toch? Dan hoef je toch geen drivers meer te installeren? Je kan alle legale versies upgraden tegen betaling natuurlijk.
Een upgrade kan in principe ook een OEM versie zijn. Bij het upgraden vervalt dan de licentie van het oude OS, en treed de licentie van het nieuwe in werking. Voor deze installatie gelden dan de zelfde voorwaarden als een "gewone OEM"
Bron: Anacho
De tijd dat je gratis van Vista naar Win 7 kon upgraden b.v. is allang voorbij, dat was een speciale overeenkomst tussen Microsoft en de fabrikanten van pc's/laptops in de tijd dat Win 7 uitkwam en iedereen Win 7 wilde hebben en de nieuwe pc's met Vista erop in de winkels bleven staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan