problemen met usb muis na installeren scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosfred

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2013
Beste,

op de laptop van mijn broer (met windows 7) wou ik een oudere scanner (10 jaar oud ongeveer) installeren. Dit lukte niet, doordat de driver niet kon geïnstalleerd worden.
De scanner dan maar aan de kant ( was niet noodzakelijk).
Nu moet mijn broer na opstarten telkens zijn usb muis eerst uittrekken en opnieuw inpluggen om er mee te kunnen werken.
Bij apparaten stond nog onbekend apparaat, maar via apparaat beheer heb ik deze gedelete.
Waarschijnlijk heeft het iets te maken met de usb poort?
Heeft er iemand idee wat ik moet bekijken om dit op te lossen?

Groeten,
Frederik

Mogelijk oplossingen;

- Als je muis een driver heeft deze even opnieuw installeren
- De muis in een andere usb poort pluggen
- Andere muis aansluiten op je computer en vervolgens weer je normale muis
- Je computer formatteren

Formatteren zou ik zeker niet doen. Probeer eens systeemherstel, voordat het probleem zich voordeed.

Bedankt voor de reacties.

Ik zal dit weekend, als ik bij mijn broer ben, eens proberen.

Groeten,
Frederik

Als je dan toch bij je broer bent, zou je kunnen proberen om alle USB-drivers opnieuw te installeren, weet niet of dit helpt: Ga naar Apparaatbeheer, dan USB openklappen, alles hubs, controllers verwijderen. Installatie ongedaan maken heet dat) en dan de PC opnieuw opstarten. Alles wordt dan opnieuw geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Als je dan toch bij je broer bent, zou je kunnen proberen om alle USB-drivers opnieuw te installeren, weet niet of dit helpt: Ga naar Apparaatbeheer, dan USB openklappen, alles hubs, controllers verwijderen. Installatie ongedaan maken heet dat) en dan de PC opnieuw opstarten. Alles wordt dan opnieuw geinstalleerd.

Dus gewoon op alles rechts klikken en installatie ongedaan maken?
En dan na opstarten opnieuw naar apparaatbeheer om te kijken of alles terug staat?

Hallo, ja zoals omschreven. Als je de USB erin stopt wordt deze automatisch herkend door windows 7. Anders moet je ook even kijken op de site van de fabrikant. Ouwe scanner zeg. Dus dat weet ik ook niet. Anders wordt het toch uitkijken naar een andere scanner als niets werkt. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan