Problemen met verbinding in Linux...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal Oelen

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2003
Hoi,

Ik draai nu al een tijdje een Debian Server, SSH, FTP en Apache draaien erop, dit alles werkt wel, maar het vage is dat iedereen OVERDAG op de site kom die ik momenteel draai, maar 's avonds kan niemand erop, bijna niemand dan... 98% niet denk ik... :confused:

Ik zou niet weten waar dit aan kan liggen, of het ligt aan @home, of aan de instellingen van de server. Dat laatste lijkt mij trouwens raar, omdat dat ding het overdag gewoon perfect doet, misschien dat het 's avonds druk is op het @home netwerk, maar dat mag nog geen reden zijn dat niemand die site op kan vragen :confused:

Verschillende mensen hebben er al naar gekeken, maar zij konden niets vinden...

Tijdens het opstarten van die PC krijg ik wel de volgende melding:

Failed to open configuration file /etc/exim/exim.conf

Ik heb in die map gekeken, maar dat bestand bestaat gewoon niet en ik heb ook geen idee wat exim inhoudt. Is het een log programma die dingen bijhoudt??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik kom er niet meer uit.

Met vriendelijke groet,

Heb je hier al een oplossing voor of bestaat het probleem nog steeds?

Gaat je internet s'avonds ook erg langzaam?

Exim heeft met je mail te maken.

Geplaatst door nteusink
Heb je hier al een oplossing voor of bestaat het probleem nog steeds?

Gaat je internet s'avonds ook erg langzaam?

Exim heeft met je mail te maken.

Nee, het is niet bepaald sloom, maar ik heb wel veel packet loss... en als ik mensen vraag om mij te pingen dan is het gemiddeld vaak maar dan 2000 of 3000 ms...

Normaal (in rustige uren) haal ik 15 kilobyte up, 's avonds vaak niet meer dan 6, soms 7, maar nooit meer...

Op dit moment kan ik wel op je server komen. Ik zal vanavond nog eens kijken.

Geplaatst door nteusink
Op dit moment kan ik wel op je server komen. Ik zal vanavond nog eens kijken.

Graag, nu zal denk ik ook geen probleem zijn.

Het is vaak rond een uur of 8, 9...

Alvast bedankt :)

ftp en ssh staan nu open, http krijg ik geen toegang toe.

Nou ik krijg wel een antwoord van je poort, een ACK RST. Het is dus geen timeout ofzo maar iets tussen jou pc en mijn pc breekt de verbinding bewust af. Dat kan bij @home zijn of een firewall op je eigen pc... (zou wel raar zijn als die nu ging werken). Je kan @home eens bellen maar of je een zinnig antwoord krijgt (volgens mij mag je bij @home officieel geen servers draaien).

Geplaatst door nteusink
Nou ik krijg wel een antwoord van je poort, een ACK RST. Het is dus geen timeout ofzo maar iets tussen jou pc en mijn pc breekt de verbinding bewust af. Dat kan bij @home zijn of een firewall op je eigen pc... (zou wel raar zijn als die nu ging werken). Je kan @home eens bellen maar of je een zinnig antwoord krijgt (volgens mij mag je bij @home officieel geen servers draaien).

Ik heb die pc achter een router zitten, waar deze ook achter zit, in die router zijn een aantal poorten (21, 22, en 80) geforward naar die router.

Ik heb net ff mijn down en upload snelheid getest,
de download zit op ongeveer 225 KB per seconde en de upload op 7.5 (wat 15 moet zijn)...

Geplaatst door nteusink
Kan je de webserver nog wel vanaf je eigen pc aanroepen?

Ja, ik bestuur dat ding via SSH, dat werkt prima, andere mensen kunnen er ook prima op in loggen en dingen doen.

Intern kan ik wel de sites opvragen die op die server draaien, alleen extern niet.

Je mag inderdaad geen servers draaien van @home, maar wie doet dat niet... :)

Er staat wel bij dat het niet voor commercieel gebruik mag zijn, en dit is hobby en geen commercieel gebruik :)

Je kan proberen de router eens te resetten (dus gewoon even stroom eraf en er weer op) misschien ligt daar een probleem...

Geplaatst door Pascal Oelen
Je mag inderdaad geen servers draaien van @home, maar wie doet dat niet... :)

Er staat wel bij dat het niet voor commercieel gebruik mag zijn, en dit is hobby en geen commercieel gebruik :)

Jah ik ken ook wel iemand in zwolle die al jaren met succes apache draait :) Maar @home geeft er misschien geen support op als het niet werkt...

Geplaatst door nteusink
Je kan proberen de router eens te resetten (dus gewoon even stroom eraf en er weer op) misschien ligt daar een probleem...

Nee, heb ik al geprobeerd, wil niet, maar soms wou het wel om die apache eens opnieuw op te starten, maar dat wil nu ook niet...

Ik vind het gewoon vaag...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan