problemen met verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja8888

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2003
Hallo allemaal!

Allereerst mijn gegevens:
- Sweex wireless router
- laptop met windows XP Home
- kabelinternet Chello
- Client U-torrent

Heb weinig problemen gehad met mijn verbinding, maar sinds kort blijft mijn router actief nadat alle computers zijn afgesloten( +2 computers kids).
Heb al mijn wachtwoord veranderd in de router en webencryptie ingesteld, maar het lijkt er op dat doordat die router actief blijft er iemand anders gebruikt maakt van onze internetverbinding??
Dan het downloaden via U-torrent ging altijd perfect en nu heb ik een downloadsnelheid van gemiddeld 10Kb/s; soms springt hij even door als vanouds en dan weer terug naar zo'n trage snelheid....

Wie weet raad?

Bedankt alvast weer!
groetjes,
Anja.

Je zou eens je wireless uit kunnen zetten en dan alleen de computers met de kabel aansluiten en dan eens kijken wat voor activiteit er op het netwerk is.

Je zou een programma als "Ethereal" kunnen gebruiken om te kijken wat voor netwerk-verkeer er is op je netwerk.Om te zien of er ook nog iemand anders op je netwerk aangesloten is en gebruik er van maakt.

Bedankt voor jouw reactie killermenace!

Ik ben nu Ethereal aan het downloaden, ik hoop dat ik daar wijzer mee wordt...

Ik laat zo snel mogelijk iets horen,

groetjes,
Anja.

hallo daar!

Inmiddels zijn mijn verbindingsproblemen opgelost!
Wat ik heb gedaan?
Ik heb heel simpel als laatste oplossing.....mijn modem en router gereset; en kijk! Supersnelle verbinding weer joepiejjjjjjjjjjj!

Maar toch even over dat programma Ethereal; ik heb het nu op mijn latop staan maar welke test moet ik precies doen om te checken of er iemand op mijn verbinding zit?
En kan ik dan ook meteen zien wie en waar?

Ik hoor het graag van je en bedankt alvast!

groetjes,
Anja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan