Problemen met versturen van emails in outlook 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Bij het versturen van emails via outlook 2013 krijg ik de volgende foutmelding "Foutmelding 0x800ccc13" kan mail niet verzenden vanwege verbindingsproblemen".
Ik kan op internet en e-mails komen wel binnen. Na wat google gisteravond heb ik via configuratie-scherm/email het profiel verwijderd en terug aangemaakt. Het probleem was opgelost. Tot deze morgen het probleem terug opdook (pc gisteravond wel afgesloten) . Wat is de oorzaak van dit probleem? En hoe ka ik dit oplossen?

Graag jullie hulp.

Probeer eens om je virusscanner (tijdelijk) uit te schakelen en kijk of je mail dan wel verzonden wordt.

Groeten Marcel

Ik vermoedt dat de SMTP instellingen in je mail programma verkeerd zijn ingesteld.
Als ik weet bij welke internet provider je zit dan kan ik controleren welke instellingen de juiste zijn.

Groeten Marcel

Goede morgen,

De provider is "belgacom".
Het bizarre is, als ik mijn email-account verwijder en mijn outlook profiel verwijder en dan terug aanmaak, werkt het voor korte tijd wel...

Raar...

Gr,
Ariane

Probeer eerst eens om je virusscanner (tijdelijk) uit te schakelen en kijk of je dan wel mail kunt verzenden.
Ook de firewall (tijdelijk) uitschakelen is het proberen waard.

Ik weet niet of Belgacom onderdeel is van Proximus ofzo maar als dat zo is dan staan hieronder de correcte mailinstellingen.
Aangezien je alleen problemen hebt met uitgaande mail zijn alleen de rode regels van toepassing op jou.
De overige instellingen staan al goed maar kun je voor de zekerheid natuurlijk wel controleren.

- Klik in de menubalk op Extra en vervolgens op Accountinstellingen.
- Klik op de knop Account toevoegen.
- Vink het vakje "Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren" aan en klik op Volgende.
- Vink het vakje "Internet E-mail" aan en klik op Volgende.
- Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop Meer instellingen.
- Naam: vul uw voornaam en familienaam in.
- E-mailadres: vul uw e-mailadres in.

- Type Account: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
- Server voor inkomende e-mail: vul imap.proximus.be in.
- Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.proximus.be in.
- Gebruikersnaam: vul opnieuw uw e-mailadres in.
- Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje "Wachtwoord onthouden" aanvinken
- Selecteer de tab Geavanceerd, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.

- Inkomende e-mail (IMAP): vul 993 in.
- Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL): vink dit vakje aan.
- Uitgaande e-mail (SMTP): vul 587 in.
- Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS (or TLS) in het dropdownmenu.
- Klik op Volgende en vervolgens op Voltooien.

Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Outlook 2013.

Zie ook http://support.nl.proximus.be/app/a...en/a_id/13741/related/1/c/1284,1349,1372,1963

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Beste Marcel,

Bedankt voor de info... ik ga dit vanavond uittesten. Belgacom en proximus zijn nu 1 bedrijf dus ik zal proximus eens proberen...

Ik hou je op de hoogte...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan