• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met VERT.ZOEKEN in Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Ik heb een testbestand aangemaakt (zie bijlage). Kolom 1 bevat postcodes, kolom 2 bevat de bijhorende gemeentenaam.

In cel F3 plaats je dan een postcode en in cel F4 wens ik de bijhorende gemeentenaam via VERT.ZOEKEN.
Als ik nu de postcode 2630 invul krijg ik als resultaat #N/B. Vul ik postcode 9420 in dan krijg ik een andere gemeentenaam, namelijk Acoz.

Kan iemand dit aub eens nakijken indien dit aan mij ligt of een bug is binnen excel????

Bijlagen

Bij deze formule moet je eerst de kolom waar de postcodes staan sorteren, van laag naar hoog (uiteraard wel de plaatsnaamkolom meenemen). Dit staat ook in formuleomschrijving omschreven.

Mvrgr,

René

OK klopt inderdaad.
Bedankt voor de snelle reactie :thumb:. Voel me enkel dom nu :o.

grtz

Hoy,
Aangezien er exact op plaatsnaam moet worden gezocht. voeg je het woord onwaar toe aan de formule in het van benaderen. sorteren is hiervoor niet nodig.

=VERT.ZOEKEN(F3;A1:B16;2;ONWAAR)

leeg laten of Waar zoekt de best mogelijke waarde maar dit is voor postcodes niet van toepassing. maar wel bij bv getallen
100-199
200-299
etz..

Yeps klopt, ff uitgetest en met de waarde op ONWAAR te plaatsen moet je inderdaad niet sorteren. Bedankt !!

Begrijp je vraag niet goed. De formule staat toch bij de uitleg van wildboy?
=VERT.ZOEKEN(F3;A1:B16;2;ONWAAR)

en je moet daarna nog steeds sorteren!

de waar/onwaar factor zorgt er enkel voor dat alleen exacte overeenkomsten gezocht worden of iets dat er dicht bij zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan