• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met Vertikaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomvdv

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2008
mijn vertikaal zoeken functie (in het rood) loopt fout.
Nogthans zou hij velden moeten vinden voor sommige waardes (als voorbeeld heb ik 2 identiek dezelfde namen vet gemaakt - toch vind hij dit niet)

kan iemand me helpen?

Bijlagen

Bijna goed....

Dat van die lengte klopt inderdaad. In de tekst staan in de linkerkolom 2 spaties voor de 02, terwijl er in het zoekbereik maar 1 spatie staat. Daar zit je probleem dus. Je zou inderdaad via CTRL-F de spaties kunnen vervangen, maar dan vervang je ze wel allemaal; geen idee of je dat wilt.

Daarbij is er nog een probleempje. In je vert.zoeken formule moet je wel het bereik vastzetten met $ voor dat je m doorkopieert, anders verandert het bereik. Zo dus:

Code:
=VLOOKUP(A2;$F$2:$G$36;2;FALSE)

bedoelde ook crtl F doe het altijd blind
en zie aangepaste formule erachter staan de cellen al "vast" je kan dat trouwens ook doen met f4 gaat snelelr als 4x$ invoegen

succes

bedoelde ook crtl F doe het altijd blind
en zie aangepaste formule erachter staan de cellen al "vast" je kan dat trouwens ook doen met f4 gaat snelelr als 4x$ invoegen

succes

Misschien dat je de zoekwaarde in de verkeerde kolom van de zoekmatrix zoekt ??????

Code:
=VLOOKUP(A2;$F$2:$G$36;[B]2[/B];FALSE)

moet worden :

Code:
=VLOOKUP(A2;$F$2:$G$36;[B]1[/B];FALSE)

sorry maar wat bedoel je met vookup? zat dat in mijn formule?

en heb ff gekeken crtl f en crtl h kan beide moet je even kijken naar je versie van excel dacht al;)

bvd voor je uitleg leer graag bij

Beste tomvdv ;)

Ziehier het bestandje zoals het er zou moeten uitzien.
Met alle fouten eruit gewerkt.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan