hoi mijn vraag is: ik heb een oude p2-350 met een chaintech 6btm moederboard 8mb hercules terminator videokaart + 12 mb pci voodoo accelerator, nu wil ik een nieuwere (32mb) kaart inbouwen. ik heb bij mycom een 64 mb gforce 4(4*agp) gekocht maar kreeg toen bij het opstarten de melding " spd not found at drimms 1 2 " dit betekent dus dat de pc het geheugen niet meer zag, hierdoor heb ik enorm veel prblemen gekregen waardoor het systeem niet meer wilde lopen en heb ik uiteindelijk maar mijn harde schijf gewist om met een schone lei te beginnen. probleem wat toen ontstond... bios herkende mijn wachtwoord niet meer... dus jumper omgezet om weer in standaard cmos setup te komen, affijn pc loopt weer, nu andere kaart gekocht (2*vga) ingebouwd pc opgestart (na verwijderen oude drivers) en als resultaat krijg ik een alarm uit de pckast!!!! kaart terug gestuurd laten testen maar die werkt goed.
nu weet ik dat mijn bios niet meer hetzelfde staat als voorheen maar ik kan niet meer nagaan hoe het dan wel heeft gestaan, ik vermoed dan ook dat hier het probleem ligt hoe kom ik hierachter, ik weet inmiddels dat mijn systeem 2*vga ondersteunt maar die kaart draait niet terwijl bij de originele bios (zoals geleverd dus niet standaart) zelfs de 4*vga zij het dan niet goed wel draaide??? ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!
groeten mike
nu weet ik dat mijn bios niet meer hetzelfde staat als voorheen maar ik kan niet meer nagaan hoe het dan wel heeft gestaan, ik vermoed dan ook dat hier het probleem ligt hoe kom ik hierachter, ik weet inmiddels dat mijn systeem 2*vga ondersteunt maar die kaart draait niet terwijl bij de originele bios (zoals geleverd dus niet standaart) zelfs de 4*vga zij het dan niet goed wel draaide??? ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!
groeten mike