problemen met videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbartman12

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Hallo,

ik heb 2 videokaarten in mijn laptop zitten en beiden hebben een probleem. ik probeer nieuwe drivers te installeren maar dat helpt niet.
ik heb voor stroombesparing de intel hd 4400 video kaart als ik daar de nieuwste driver van download via intel krijg ik het volgende: fout.png

mijn andere videokaart gebruik ik voor gamen het is de AMD radeon HD 8670m. de laatste tijd zijn in al mijn games mijn fps ontzettend laag. veel lager dan normaal bijvoorbeeld payday 2. ik had altijd alles op hoge instellingen staan met genoeg fps (weet niet pressies hoeveel dat heb ik toen namelijk niet gemeten) maar nu moet ik alles op laag zetten en dan heb ik maar rond de 10 fps. Titanfal speel ik op medium instellingen mat 40 fps en nu op laag met rond de 20 fps. ik heb de nieuwste driver ge installeert maar dit heeft niets geholpen.

ik hoop dat iemand mij kan helpen en alvast bedankt :thumb:

laptop info:
acer aspire e1 572g (als je er over na denkt deze te kopen, NIET DOEN!!!!!!)
windows 8.1
ram: crosair vengens 8 GB of 4 GB 1600 Mhz ( 4gb of 8gb licht er aan of mijn laptop mee werkt)

bekekijk ook deze link even alsjeblieft: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/819119-ram-blijft-op-1-karnaal

ow ik ben dit nog vergeten:
mijn computer start alleen op als hij op accu stroom zit dus ik moet het stekkertje er uit trekken voor ik probeer op te starten. als ik dit niet doe krijg ik een paars flikkerend scherm. ik denk dat als ik met net stroom opstart de amd videokaart word gebruikt want die is voor hoge presentaties en hoge presentaties gaan standaard aan als de laptop is aangesloten op net stroom. maar als ik de accu gebruik schakelt hij over op de intel hd graphics want die is stroom besparend.

met twee videokaarten moet je enkel de drivers van de fabrikant pakken, anders krijg je rare conflicten. Dus ga naar de website van Acer en download je drivers daar ;)

bedankt voor je reactie,
dat is balen. nu heb ik online nog andere dingen gezien zoals dat je van 1 van de videokaarten alle drivers verwijdert en dat je uiteindelijk dus maar 1 videokaart gaat gebruiken. zou dit werken? en zou ik dan wel de drivers kunnen updaten?

je kunt proberen enkel die van je AMD kaart te gebruiken, maar dan zal deze nooit meer op de onboard overschakelen.

stel dit werkt niet dan is dat toch gewoon weer terug te draaien door de drivers weer te installeren?

ik heb het volgende gedaan:
ik heb de AMD driver verwijdert en de driver via de site van acer gedownload en ge installeert. nu werkt alles weer naar behoren behalve mijn games. ik heb tot nu toe alleen nog payday 2 getest hij werkt wel iets beter maar niet veel beter. als ik de instellingen in payday 2 lager zet verandert dat niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan