Problemen met Vista / Asus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lagendijk

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
7
Hi,

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe Asus laptop gekocht. Ik heb sinds een paar dagen problemen met mn computer. Hij sluit niet meer af (blauwe afmeldscherm blijft eeuwig draaien) en moet hem handmatig met de powerknop afsluiten. Heb al veel info gezocht, maar ik kom er niet uit. Sterker, ik heb nog meer problemen:

- Via conf.scherm kan ik geen software meer verwijderen. Ook dit lijkt eeuwig te duren, waarna ik hem maar afsluit. Ook kom ik dan niet in taakbeheer, want "hij is dan nog bezig"
- Ik heb geprobeerd in logboeken te kijken, maar kom er niet goed in, of zit verkeerd te zoeken.

Ik heb een paar weken geleden al Messenger geinstalleerd en de afgelopen dagen ook Itunes (en Quicktime) en een feedreader. Kan het daar iets te maken mee hebben? Ook heb ik vrijdagavond mn wireless internet geinstalleerd - kan het daar iets mee te maken hebben? Gisteravond had ik ook problemen met de computer en toen deze aan- of afgesloten werd (ik was er niet bij, deed vriend van me), waren er 14 updates die geinstalleerd werden. Daarvoor had ik overigens ook al wat problemen met afsluiten, lijkt nu echter wel erger te zijn.

Ik ben een redelijke leek, dus soomige info gaat misschien langs me heen, maar WIE kan mij helpen?

Dank!

Edo
 
Dank je - en hoe voer ik en systemherstel uit? Ik heb sowieso niet de cd met Vista hier, of heb ik die niet nodig?

Edo
 
voor systeemherstel heb je geen installatie dvd nodig dus dat mag geen probleem zijn ;)

systeemherstel kan je gewoon vinden door systeemherstel te typen in start :thumb:
 
Ik ben begonnen met het downloaden van die antivirussoftware...maar dat alleen al duurt nu al zeker 5 minuten ("preparing to install")...eigenlijk alles wat ik doe aan downloaden, systeemdingen, uitschakelen duurt een eeuwigheid...ik wil zo ook systeemherstel doen, maar kan nu dus nog niet...

Sowieso geeft een icoontje aan dat er updates zijn, maar ook daarvoor geldt hetzelfde, dit lijkt een eeuwigheid te duren en op een ggeven moment sluit ik de computer maar handmatig af
 
ja, mij begint het meer te lijken op een virus of spyware infectie.
Je zou de programma's misschien kunnen proberen te installeren in de veilige modus(f8 tijdens het opstarten) in de hoop dat het daar iets sneller zal gaan of je kan daar ook systeemherstel uitvoeren.

Ps: weet wel dat als je nu die programma's gaat installeren dat na systeemherstel deze programma's weer weg zullen zijn aangezien de instellingen teruggezet zullen worden hé :confused:
 
Ik zal hem eens in de veilige modus op proberen te starten...als het idd virus of spyware is, volstaat dan de installatie van antivirus software? En hoe te handelen als ik die software er niet op krijg zo?
 
dan stuur ik je wel door naar een specifiek forum tegen spyware waar ze hijackthislogjes mogen bekijken, hier mag dat namelijk niet...
 
grrr....ik heb systeemherstel gedaan, teruggezet naar maand geleden. Echter, toen was de computer nog niet van mij, dus ik kom er niet in, moet vandaag de winkel bellen voor password...hoop iig dat het helpt. Stel dat het werkt, dan moet ik als eerste maar achter virusscan etc aan. En wat is die software waar jij het ove rhebt? Wat doet die?

tnx
 
ik hoop voor jou ook dat je dan snel dat paswoord hebt al begrijp ik niet goed waarom er een paswoord instaat als het van de winkel komt :confused:

Hijackthis is een klein programmatje dat direct geinstalleerd is en daarmee kan je alles zien wat er opgestart wordt.
Als daar dus spyware tussenstaat kan je die gemakkelijk zo blokkeren :thumb:
Ik zou het voor jou graag even bekijken dan maar dat mag niet op dit forum zoals al eerder vermeld
 
Ik heb het password inmiddels (was showroommodel, vandaar). Ik ben nu bezig met installeren van 57 (...) windows updates. Ik heb Norton er al op staan, dan hoef ik toch niet verder te zoeken naar een andere scan? Daarna wil ik dat hijackthis toepassen EN ik wil r wat programma's afgooien die ik toch nooit gebruik. Misschien dat ik dat lijstje nog ergens neerzet, zodat iemand mij kan vertellen wat je wel of niet nodig hebt.

Tnx,

Edo
 
norton is vooral voor op virussen te scannen, de programma's dat ik eerder genoemd heb zijn beter om spyware te detecteren:thumb:

je mag daarna altijd hier een lijst plaatsen :thumb:
 
Top, helemaal goed. Ik ga komend weekend er eens even voor zitten en e.e.a. installeren/verwijderen en hopen dat tot die tijd alles goed gaat. Vooralsnog doet-ie het goed, soms wat langzaam..superbedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan