Problemen met vista style

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichieH

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
Berichten
19
Hoi:p
Ik zit met een probleempje,
Als ik windows Vista® open, krijg ik eerst een ME style. Daarna na denk ik 3 minuten krijg ik de vista style. Maar nog steets zijn alle windows als me. Na 5 minuten krijg ik een melding over een of ander hostproces. Omdat mijn computer net nieuw is schrik je toch even... Norton 2009 kan overegens geen virussen of fouten in het systeem vinden.
Ik heb een opstart diskette, maar als ik deze gebruik ben ik alles kwijt. Hier zie ik zelf best tegenop want met sommige programma's downloaden (zoals WoW paches) ben ik toch wel zo'n 15 uur bezig aangezien ik maar 3 MB/s heb.
Vindt dit erg vervelend en wil graag weten wat het zou kunnen zijn, want het is toch niet goed dat je met een nieuwe computer van net twee maanden al zulke problemen hebt? En voor de prijs (~ 900 euro) verwacht je toch wel iets zonder fouten?!
Heb dit snel in 4 minuten getikt want wil echt snel antwoord (ben heel bezorgd dat me pc dadelijk alweer een trojaan heeft ofzo).
Bij software in het configuratie scherm staan geen updates, paches niks van Vista®.
- Richie

PS: Hieronder is het plaatje Naamloos.jpg, dat is het plaatje van die melding van een of ander hostproces.
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 64
Is hoogstwaarschijnlijk de themes service die crasht. Mogelijks is de oorzaak een slechte driver. Kun je even de eventvwr openen en daar screenshots van plaatsen (application + system)? start > run > eventvwr
 
Van het vakje Toepassingen past er maar 1/100 op ofzo...Van systeen ook, wil je alleen de laatste fouten?
 
Ik weet niet of je er veel aan hebt maar... ik ga nu eten en mijn huiswerk doen dus zie het vanavond wel,
Eet smakelijk allemaal :p
 

Bijlagen

  • sys.jpg
    sys.jpg
    115 KB · Weergaven: 62
  • toep.jpg
    toep.jpg
    113 KB · Weergaven: 61
Maak je gebruik van Mcafee?
Run sfc /scannow en laat ze lopen. Mogelijks wordt de windows installatiecd gevraagd. Dit command overloopt alle windows componenten en herstelt waar nodig.
Wat ik daarna zou doen, is alle devices zoals wlan, nic, videokaart verwijderen via device mgmt en de drivers opnieuw installeren. Mogelijke oorzaak zijn slechte stuurprogramma's. 7036 en 7032, kan je van deze events de details posten die je onderaan ziet? (indien het voorgaande het probleem niet oplost)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat ie Mcafee gebruikt als er 1. geen teken in de taakbalk ervan staat en 2. er staat norton.

heb je mischien iets fout ingesteld met een thema kijk daar is naar daar zijn 2 opties voor
1. start/configuratiescherm/Vormgeving aan persoonlijke voorkeur toepassen/Persoonlijke installingen/Kleur en vormgeving van vensters/Eigebschappen van klassieke vormgeving openen voor meer kleurenopties. Kijk daar Als je Vista Home basic heb of dat op vista basic staat zo niet doe dat dan wel of als je Vista Home Premium heb kijk dan of ie op vista basic staat of aero staat ie op basic probeer dan is aero staat ie op aero probeer dan is basic.
2. start/configuratiescherm/Vormgeving aan persoonlijke voorkeur toepassen/ Persoonlijke instellingen/Thema. Als ie daar op windows klassiek staat zet hem dan op vista.

Even dit goed lezen: ik denk heel goed dat wat ik bij 1 heb laten zien op windows standaart of klassiek staat en wat ik bij 2 heb laten zien op vista staat. Of er staat bij 1. Windows basic en bij 2 windows klassiek. Of Als laatste dat bij 1 windows aero staat en bij 2. windows klassiek. Dat weet ik allemaal niet zeker dus kijk daar even aan en zeg wat er bij de 1e optie staat en bij de 2e optie.

Jesse
 
En nogwat heb je geen garantie bij je fabrikant?? Wat is je merk?

Jesse
 
Ik denk niet dat ie Mcafee gebruikt als er 1. geen teken in de taakbalk ervan staat en 2. er staat norton.

heb je mischien iets fout ingesteld met een thema kijk daar is naar daar zijn 2 opties voor
1. start/configuratiescherm/Vormgeving aan persoonlijke voorkeur toepassen/Persoonlijke installingen/Kleur en vormgeving van vensters/Eigebschappen van klassieke vormgeving openen voor meer kleurenopties. Kijk daar Als je Vista Home basic heb of dat op vista basic staat zo niet doe dat dan wel of als je Vista Home Premium heb kijk dan of ie op vista basic staat of aero staat ie op basic probeer dan is aero staat ie op aero probeer dan is basic.
2. start/configuratiescherm/Vormgeving aan persoonlijke voorkeur toepassen/ Persoonlijke instellingen/Thema. Als ie daar op windows klassiek staat zet hem dan op vista.

Even dit goed lezen: ik denk heel goed dat wat ik bij 1 heb laten zien op windows standaart of klassiek staat en wat ik bij 2 heb laten zien op vista staat. Of er staat bij 1. Windows basic en bij 2 windows klassiek. Of Als laatste dat bij 1 windows aero staat en bij 2. windows klassiek. Dat weet ik allemaal niet zeker dus kijk daar even aan en zeg wat er bij de 1e optie staat en bij de 2e optie.

Jesse

1) Ik heb helemaal nog niet gekeken naar de taakbalk, waarvoor mijn excuses :) Het was dan ook maar een vraag.


2) De themes service die na een paar minuten crasht heeft niets met foute instellingen te maken, maar wél met bepaalde componenten/drivers die ervoor zorgen dat het in het honderd loopt (bv videokaart drivers) Ik denk dan ook dat het aangewezen is dat deze gede- & gereïnstalleerd worden, én dat er een scan gebeurt van de windows componenten.

3) Garantie? Wat heeft dit van belang? Het gaat om een softwarematig probleem. Men zal gewoon restagen, en het probleem is opgelost. De poster geeft net aan dat hij dit NIET wil.
 
Laatst bewerkt:
Ik was gister snel naar de verkoper van mijn pc gegaan op die fiets. Ik heb hem vertelt wat jullie zijden hij zij dat ik ook kon proberen om een back-up terug te zetten, waar ik niet aan heb gedacht want die maak ik nooit, hij zij dus dat vista ze automatisch maakt:shocked:
Maar, bedankt voor jullie hulp.
Ik zal het even als opgelost markeren.
 
Inderdaad, je kunt systeemherstel uitvoeren :) Veel succes in ieder geval, moest er nog iets zijn, je kent de url:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan