problemen met weergave op de monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

popke

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2003
Hoi iedereen.

Wie kan mij op weg helpen? Ik heb hier een monitor waarvan het beeld gekanteld is. De oplossing zit ergens in de beeldscherminstellingen, maar waar???

In de monitor zelf waarschijnlijk en niet in windows ofzo. Heb je knoppen op je beeldscherm zitten waarmee je in een menuutje kan komen?

Nee, het zit echt niet in de knoppen of in de monitor zelf. Ik heb een paar maanden geleden hetzelfde probleem gehad bij een laptop en dat had ik - eigenlijk toevallig - opgelost. Ik weet alleen niet meer hoe! Als ik nu de oplossing vind, schrijf ik hem op!!!

Je beeld is dus zeg maar 90 graden omgedraaid?

Ik heb in mijn instellingen zitten kijken maar daar heb ik niets kunnen vinden over kantelen. Wel in mijn driver-software, maar dat zal voor jou helemaal anders zijn waarschijnlijk! Ik kan je daar niet mee helpen..:(

Schrijf het idd maar op voor de volgende keer, dat is dan wel beter. Anders je scherm op zn zij leggen :p

Bedankt voor het meedenken! Ik puzzel nog maar even door en anders zal ik hem wel op z'n zij moeten leggen.:(

Heb ooit 'ns ergens gezien dat je met onderstaade toetsencombinaties je scherm zou kunnen 'kantelen':

Ctrl+Shift+ 0 ( normaal )
Crtl+Shift+ 9 ( 90 graden )
Crtl+Shift+ 8 (180 graden )
Crtl+Shift+ 7 (270 graden )

Of met Ctrl + Shift + pijltje omhoog/omlaag zou je ook nog iets kunnen doen.

Het schijnt weer af te hangen van je videokaart of dit wel/niet werkt.

Laatst bewerkt:
Als je goed kijkt dan zie je rechtsonderin een icoontje NVIDIA rotationsettings. Die met rechtermuisknop aanklikken en "rotate 0 degrees" aanklikken. Of je drukt ctrl+shift+R in. Dan draait het scherm ook.:thumb:

Welkom op Helpmij maryseinez :)

Je hoeft niet te reageren in een inmiddels zeer oud topic hoor, denk dat de vraagsteller er inmiddels wel uit is. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan