problemen met wep beveiligings code

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker16

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2007
Berichten
28
allo,
ik heb een probleempje met m'n wep wachtwoord.. als ik hem bij geavanceerde instellingen 2 keer invul.. dan kan ik gewoon internetten..
later krijg ik dan opeens een ballonnetje dat er geen netwerktverbinding is.. als ik dan kijk heeft mijn wep wachtwoord opeen 8 tekens ipv 10..
zo kan ik dus weer opnieuw het wachtwoord invullen, en krijg ik een poosje later weer dat ballonnetje..

dit hoort niet zo.. kan iemand me helpen :)

---------------------------------------------------
extra info:
Ik heb windows xp home edition,
Ik heb een usb wirless adapter van belkin,
en een SpeedTouch 780 (kpn experiabox).
Ik gebruik wep, en geen wpa omdat ik anders helemaal niet kan verbinden.. Dat hebben ze gezecht aan de servicelijn :p
Voor ik dit probleem hed kon ik altijd probleemloos internetten..
 
Windows maakt automatisch je wachtwoord langer i.v.m. veiligheid (Wanneer iemand anders het wachtwoord ziet dan denk diegene dat het wachtwoord dus langer is dan het eigenlijk is)

Dat hij nu 10 tekens is in plaats van 8 tekens betekent niet dat hij veranderd is.

Hoe zit het met je signaalsterkte wanneer je wel verbinding hebt? Het feit dat je netwerkverbinding wegvalt doet vermoeden dat je te ver van je accesspoint zit of dat er te veel interventie is tussen jou en je accesspoint.
 
met de signaalsterkte zit het wek goed.. m'n router staat 1 verdieping lager.. ik heb ook altijd zeer goed - uitstekend signaal

maar windows veranderd het wachtwoord dus van 10 tekens naar 8..
wat kan ik daar aan doen?
moet ik dan 2 tekens van m'n beveiligings code afhalen?
 
Nee, dat kun je niet wijzigen. Dit zit binnen Windows.

Heb je al geprobeerd zonder het wachtwoord te wijzigen om verbinding te maken?
 
ooh, laatmaar, ik weet niet precies wat ik heb gedaan, maar et probleem is opgelost ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan