Problemen met Wifi MAX

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yell@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hallo,

Ik heb sinds kort een Nintendo Wii waarmee ik graag online wil. Omdat ik thuis vast internet heb op mijn PC heb ik een USB Wifi pakket gekocht. Ik wil zo een Acces point creeren voor mijn Nintendo Wii. Ik heb de software en drivers geinstalleerd maar krijg het apparaatje niet aan het werk. Als ik de Wifi max gebruik om een draadloos netwerk te zeoken vind ie er wel drie dus het ding is niet stuk. Ik heb voor de installatie Firewall etc uitgeschakeld. Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe, ik heb plaatjes bijgevoegd.

probleem5.jpg

en een paar van het programma wat erbij zit, kan ik ook veel dingen instellen maar weet niet wat alles is:

probleem2.jpg

probleem3.jpg

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen,

mvg,

-==== Yell@ ====-

top dat je van die foto's er bij doet maar zou je ietjes concreter kunnen zijn als het over dat pakket gaat waar bestaat dat allemaal uit? zit daar een draadloze router in of wat?

en zo als ik het nu bekijk is het waarschijnlijk een foute instelling in de (mogelijke) router als die erbij zit natuurlijk.

probeer;
start->uitvoeren->cmd->ipconfig /all

en neem het server adress over bij mij; 192.168.1.1

vul dat in in de adress balk van je browser en kijk of je op de router kan komen.

Het pakket waar ik het over heb bestaat uit een USB stick die ik im mijn computer plug en die dan als Wifi Acces point fungeert. Ik wil dus een Wifi Acces point creeren via mijn PC die verbonden is met het internet via een breedband verbinding met vaste kabel. Ik heb de software en drivers die erbij zaten geinstalleerd. Moet ik het Ip-adres van mijn PC ook aan deze usb stick hangen?

mvg,

-==== Yell@ ====-

het gaat om het volgende product:

http://uk.codejunkies.com/news_reviews.asp?c=GB&cr=GBP&cs=%A3&r=1&l=1&p=23&i=9048&s=8

Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp gaat je pc als soort van router werken voor je wii.

hm dan denk ik dat het de bedoeling is dat je wii. het ip weet van je pc. en dat je geen firewall er voorlopig nog op moet zetten. maar uit de bovenstaande afbeeldingen begreep ik juist dat het ging om een verbinding maken met je pc. je heb nu je pc naar draadloze verbindingen laten zoeken terwijl je wii. dat moet doen.

probeer iets van een adress ofzo van de wii te achterhalen. en wat voor soort software daar opzit. en die soort van foutmelding klopt dan wel dat is een teken dat je pc geen ip's uitdeelt dus ik denk dat je de wii handmatig toe moet voegen.

en die software die erbij zit is volgens mij ook voor zoeken naar draadloze verbindingen. maar mogelijk ook voor het zoeken naar draadloze apparatne dus zet de wii. aan acepteer alle mogelijke verbindingen en laat hem zoeken.

Ik wil de Wifi max gebruiken om mijn Internet via Wifi beschikbaar te maken voor de Wii. De wii zoekt dus een Acces Point Ik blijf echter de volgende foutmeldingen houden op mijn PC. Ik moet ook een bridge instellen maar dat is volgens mij de netwerkkaart waar ik mijn Internet via kabel in de PC binnenkrijg.

meldingen:

probleem2-1.jpg

probleem1.jpg

dat snap ik.

maar die screenshots zijn een melding dat je wifi kaart zoekt naar een draadloze internetverbinding die er helemaal niet is.
want je wifi kaart moet juist het internet gaan delen voor je wii.
dus wat ik eerder al vrij gebrekkig heb gezegd is dat die foutmeldingen zo horen.

je moet de usb in je pc doen.. Je krijgt er een Cdtje bij , dan zou je het regristratieprogramma moeten installeren. Als je dat gedaan hebt, krijg je een schermpje waar niks instaat.

Dan ga je terug naar je Wii, naar Wii Opties, Dan bij de wii opties ga je naar verbindingen. Je moet een nieuwe verbinding maken, Selecteer Wi-Fi USB Connector.

Je volgt de stappen en de pc moet toestemming geven. Ga terug naar je pc, en dan hoort je wii daar te staan in het schermpje, en geef toestemming met rechter muisknop, of dubbelklik erop.

Ga terug naar je Wii, en dan staat er: Je moet de verbinding eerst testen. En als het goed is, heb je een verbinding aangemaakt!

zo moet het werken. maar hoe heb je internet naar je pc? als er een router voor zit heb je wel de laatste firmwar-update nodig.

sucsses

Hallo,

De beschrijving van jou past bij een orginel Nintendo wifi USB adapter. Ik moet op mijn Wii connecten door een Acces point te zoeken. Ik heb trouwens de Wifi USB dongle (Datel / Big Ben) aan de praat gekregen. Ik heb hem een IP gegeven en dezelfde Subnet, Gateway en DNS gegeven als mijn LAN verbinding. De Wii vind ook mijn Acces Point en signaal is goed (groen). Maar toch wil de Wii niet connecten, ik krijg foutcode 52030. Heel internet staat vol met deze foutcode en ik heb niks kunnen vinden wat mij helpt. Ik breng de USb dongle morgen maar weer terug naar de winkel

ik ga ff douchen en dan zal ik nog ff kijke naar die fout. maar om gelijk trrug te brengen is misschien wel wat snel gehandeld. daarmee is het niet opgelost.

klaar met douchen.

ff gegoogled en de bovenste drie.
zeggen allemaal ongeveer het zelfde.
Moral of this story...buy a new router and plead to your significant other, But honey, look how cool the Wii-Weather Channel is! later. TOTALLY worth it
of.
ik zou 'm terugbrengen en een WiFi USB stick van Nintendo kopen.
Ik heb het niet zo op die 3rd party troep.

ik denk dat het toch een hardware conflict is. en als je hem nog terrug kan brengen zou ik dat zeker doen en de nintendo stick nemen die heeft alleen maar meer voordelen. en die beschrijving tja zo had ik het bij me buurjongen gedaan maar die zal dan ook wel een nintendo stick hebben. ik wist niet dat dat verschil uitmaakte.

maar weltrusten.

Ben nog steeds aan het proberen :-) Moet ik niet nog wat in Xp instellen? Misschien deelt mijn LAN verbinding helemaal geen data???? Ik heb internet van @Home, misschien mogen er ook wel niet 2 IP adressen aan hangen? Zoals ik het begrijp is de USB wifi dongle een verlengstuk van mijn LAN om het draadloos bij mijn Wii te krijgen.

Ik had dezelfde dingen gegoogled als jou maar het zal *(^*(^*^&*(^&( wel mogelijk zijn om het aan de praat te krijgen. Ik lees ook positieve berichten over dit product.

mvg

-===== yell@ =====-

Ik heb de wifi max terug gebracht naar de winkel en heb nu de officiele nintendo wifi USB adapter. Tijdens installatie springt de pc op blauw scherm:

blauw.jpg

Enig idee wat dit betekent?

gr,

-==== Yell@ ====-

blauw scherm is vaak een geheugen fout. maar had je de stick er al in zitten en ging je toen pas de stuurprogrammas instaleren? het is de bedoeling dat je eerst de stuurprogrammas er op zet en dan pas de stik er in doe.

Tijdens het installatie progrmma nmoet je de stick in je PC plaatsen. Hij gaat dan proberen een verbinding te maken en klapt dan op een blauw scherm. Zonder stick in de PC kan start XP weer prima op. Als ik dan de stick weer in een USB poort doe knalt ie weer op blauw scherm.

De eerste keer kreeg ik trouwens dit blauwe scherm:

blauw_2.jpg

Ik heb niet alle updates van XP, kan het daar aan liggen?

hopelijk kun je me wat verder helpen want dit is na die Wifi MAx alweer een teleurstelling.

gr,

-==== Yell@ ====-

ik weet niet of deze vraag nog bezig is, maar je moet gewoon ff netwerkverbindingen delen doen
bij mij wel althans
je moet gewoon ff naar de eigenschappen gaan van je LAN verbinding, dan naar geavanceerd, en dan netwerkverbindingen delen

bij mij doet hij het trouwens nog steeds niet, maar mn dongle heeft in iedergeval verbinding
heb foutmelding 52030 ofzo
geen id, maar een vriend van me heeft een ds, en die komt ff kijken of het werkt

ik heb t zelfde probleem, ik heb alle sowftware geinstalleerd. Ik krijg een nieuwe verbinding te zien. Die geeft aan geen verbinding te hebben. Als ik met mn ds naar routers ga zoeken vind ik de dongle wel maar als ik verbinding probeer te maken krijg zegt ie dat ie het ip adres niet kan vragen/krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan