Problemen met Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

kittencandy

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
Hallo allemaal, ik heb een proibleem met mijn draadloze verbinding. Ik vermoed dat het komt omdat de keuken er tussenin zit (veel elektrische apparaten). Ik heb de verbinding bedraad getest en dan schiet ie meteen omhoog naar 30mbit, terwijl hij draadloos blijft steken (vanaf deze kamer) op ong. 4 mbit. Op andere locaties in huis doet ' ie het wel normaal. Bekabeld laten liggen is niet echt een optie. Is er een manier waarop ik het draadloos wel naar behoren kan laten werken?

B.v.d.

Je kunt nog maximaal 3 dingen proberen:

1) kijk of je router geschikt is voor DD-WRT en zet dit erop. met DD-WRT kan je namelijk makkelijk een sterker signaal instellen (let wel: boven een bepaalde waarde is het illegaal wegens storing op andere apparatuur).

2) heeft de router en/of pc losse antenne's? dan kan je overwegen deze voor grotere/betere antenne's te vervangen voor een beter bereik/ontvangst. Hier een voorbeeldje van een betere antenne: klik

3) je kan overwegen om voor een andere draadloze techniek te kiezen: powerline adapters. Dan gaat je internetsignaal via het lichtnet door je huis. Hier een linkje naar een test met 32 verschillende powerline adapters: klik

EDIT: eigenlijk 4 mogelijkheden: ander kanaal proberen behoort ook tot de mogelijkheden, was ik even vergeten :P

EDIT2: hier nog een recentere test met powerline adapters: klik
Mocht je dat overwegen is het setje van TP link zeer interessant

Laatst bewerkt:
Hallo.

Of je kan een range extender gebruiken.
Heb ik op vacantie gedaan.
Had in het huis je maar 1 streepje ontvangst, en met de exterder ertussen volle bak signaal.

Groeten Cees.

ik heb maar ondergronds een kabel aangelegd van de modem naar mijn pc. Probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan