problemen met windows instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudini

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Hey mede forum gebruikers

ik zit met het volgende probleem.

ik heb een 320 gb nieuwe schijf gekocht van Western Digital en die op master gezet

toen had ik met Fdisk ,2 partities gemaakt C en D

nu wil ik windows xp instaleren
via Dos *via zoon blauw scherm met druk op als u windows XP wilt instaleren
of druk op r als u windows xp instalaties wil repareren enz enz

elke keer als ik op enter druk om windows te instaleren

gaat hij formateren en systeem bestanden overzetten

en dan moet ik 15 seconde wachten voor een reboot

en dan krijg ik weer dat scherm met druk op enter als u windows wint instaleren

hij boot hem niet door naar windows zelf om de Echte windows XP instalatie uit tevoeren

ik blijf als het waren in een circel kolken

wie kan mij hier uit helpen?

alvast bedankt

het is misschien een long shot maar probeer anders na de installatie van de setupbestanden de opstartvolgorde in je bios om te zetten naar 1. hd 2. cdrom.

het is misschien een long shot maar probeer anders na de installatie van de setupbestanden de opstartvolgorde in je bios om te zetten naar 1. hd 2. cdrom.

dat met die bios heb ik al geprobeert maar dan start hij op tot een dos scherm dat helemaal zwart is en links boven in een wit balkje dat knippert.

en dan naa zoveel seconde reboot hij automatisch weer

druk je telkens op enter of laat je hem gewoon lopen?

kan het zijn dat je via fdisk de Windows partitie niet op primary hebt gezet?

Of dat je de verkeerde partitie op active hebt gezet?

kan het zijn dat je via fdisk de Windows partitie niet op primary hebt gezet?

Of dat je de verkeerde partitie op active hebt gezet?

ik zit nu met het volgende probleem

ik heb mijn bootsetting zo staan

Floppy
HDD
CD/DVD speler
Bios iets

nu start ik mijn PC op met een win 98 floppy er in om in dos tekomen
en dan doe ik FDISK command
en dan wil ik bij display partition information en dan staat er alleen 1 current fixed disk drive. en oor de rest helemaal niks en dan staat hij vast

dan moet ik ctrl-alt-del doen om weer te rebooten

ik kan ook niks geen partitions meer verwijderen of maken of set active kan ik ook niet

dan krijg ik alleen maar tezien 1 current fixed disk en dan staat hij vast (kan dan ook geen Esc meer doen om terug tegaan maar Fdisk hoofdmenu

De gemakkelijkste oplossing is eigenlijk deze.

Je zet in je bios je opstartinstellingen op:
1. cd rom
2. Hd
3. ...

Daarna steek je een Windows xp cd tje in.

Daarmee verwijder je alle partities en je maakt er een aan voor de Windows in de grote die jezelf wenst.

De installatie zal nu wel werken, als je eerst alle partities verwijderd hebt.
Daarna ga je gewoon met de Windows disk management je andere partitie instellen.

Lukt de installatie van je Windows niet dan vermoed ik dat dit komt door een foute instelling van de actieve partitie. Indien dit gebeurd kan je best een boot cd tje downloaden (persoonlijk gebruik ik hirens boot cd).

Daar staan verschillende prachtige partitioneringstools op die werken vanop de cd.
Voor zeker te zijn dat het dan wel werkt maak je eerst alles leeg. Dan maak je een nieuwe partitie aan die primary is en ook nog eens op active staat (best ook ntfs gebruiken daar dit in xp enkele voordelen oplevert). Daarna zal de installatie van Windows gewoon werken en kan je de andere partite op de manier die jouw voorkeur heeft instellen.

Hopelijk lukt het hiermee

De gemakkelijkste oplossing is eigenlijk deze.

Je zet in je bios je opstartinstellingen op:
1. cd rom
2. Hd
3. ...

Daarna steek je een Windows xp cd tje in.

Daarmee verwijder je alle partities en je maakt er een aan voor de Windows in de grote die jezelf wenst.

De installatie zal nu wel werken, als je eerst alle partities verwijderd hebt.
Daarna ga je gewoon met de Windows disk management je andere partitie instellen.

Lukt de installatie van je Windows niet dan vermoed ik dat dit komt door een foute instelling van de actieve partitie. Indien dit gebeurd kan je best een boot cd tje downloaden (persoonlijk gebruik ik hirens boot cd).

Daar staan verschillende prachtige partitioneringstools op die werken vanop de cd.
Voor zeker te zijn dat het dan wel werkt maak je eerst alles leeg. Dan maak je een nieuwe partitie aan die primary is en ook nog eens op active staat (best ook ntfs gebruiken daar dit in xp enkele voordelen oplevert). Daarna zal de installatie van Windows gewoon werken en kan je de andere partite op de manier die jouw voorkeur heeft instellen.

Hopelijk lukt het hiermee

het probleem is

ik ben vergeten een partitie op actief tezetten,als ik dat nu doe dan laat hij geen partities meer zien

en wil ik dan een nieuwe partitie maken dan loopt FDISK menu vast en kan ik ook niet meer terug met ESC en dan zegt hij alleen maar 1 current Fixed disk drive

verder helemaal niks

en dan sta ik vast en kan ik alleen maar mijn PC rebooten ik kan dus geen partities meer verwijderen/maken/activeren

hirens boot cd ...

heb er ff naar gekeken maar daar kom ik niet uit

ik heb trouwens met de Windows CD de C partitie verwijderd
dan kan ik wel opnieuw weer partities maken.

maar als ik dan de 320GB schijf heb verdeed in 50% C partitie

en dan als die klaar is dan doe ik her opstarten
en een uitgebreide Partitie maken

die doe ik ook 50 %
als die klaar is vraagt hij of ik hem een logische schijf wil maken dat doe ik
en dan opnieuw opstarten

dan doe ik opnieuw booten met CD als 1ste boot apperaat

dan doet hij windows instalatie voorbereiden met die bestanden enz

dan doe ik reboot met HDD als 1ste apperaat

en dan start hij niet op dan zie ik alleen maar een wit balkje links boven knipperen

en boot ik met CD dan kom ik weer bij voorbereidingen windows instalatie
met dat reparatie ook enz

ik kom er niet meer uit ...

zou mijn HDD Kapot zijn?

en dan als die klaar is dan doe ik her opstarten
en een uitgebreide Partitie maken

die doe ik ook 50 %
als die klaar is vraagt hij of ik hem een logische schijf wil maken dat doe ik
en dan opnieuw opstarten

Met welk programma doe je dit?

zou mijn HDD Kapot zijn?

Mogelijk. Meer het kan ook nog aan andere dingen liggen. Persoonlijk heb ik de indruk datje iets verkeerd instelt bij het partitioneren. Je kan misschien voorlopig gewoon eens testen met een grote partitie aan te maken met de Windows installatie zelf. Achteraf kan je nog net zoveel opdelen als je wilt zonder enige data te verliezen.

Met welk programma doe je dit?

Mogelijk. Meer het kan ook nog aan andere dingen liggen. Persoonlijk heb ik de indruk datje iets verkeerd instelt bij het partitioneren. Je kan misschien voorlopig gewoon eens testen met een grote partitie aan te maken met de Windows installatie zelf. Achteraf kan je nog net zoveel opdelen als je wilt zonder enige data te verliezen.

partitioneren doe ik met FDISK

eerst primair aanmaken. dan formateren
daarna external partitie die hij daarna automatisch omzet naar logical ofzo iets

nou daarna windows instaleren en dan loopt hij vast...

je moet even proberen totaal niets te doen met fdisk. Ik heb de indruk dat je onbewust steeds iets mis doet ermee. Dus gewoon van 0 beginnen en enkel de xp cd gebruiken ervoor. Op die hirens boot cd staat ook partition magic en daarna kan het ook heel mooi.

je moet even proberen totaal niets te doen met fdisk. Ik heb de indruk dat je onbewust steeds iets mis doet ermee. Dus gewoon van 0 beginnen en enkel de xp cd gebruiken ervoor. Op die hirens boot cd staat ook partition magic en daarna kan het ook heel mooi.

ik ben er achter gekomen waarom hij het niet deed.

het kwam omdat Fdisk geen grote hardeschijven ondersteund van 320 GB

ik kon met de windows XP CD zelf partitie's maken

heb nu ook windows draaien maar het volgende probleem is opgetreden

mijn BIOS zegt dat ik een HDD heb van 320 GB
Maar !! bij het partitie's maken zegt hij dat ik maar 131070 MB er op heb zitten dat heb ik
dat delen door 1024 is maar 127,998047 GB

ik had windows geinstaleerd en alles verdeeld onder 2 schijven

toen gaf hij maar aan dat C schijf 63GB is en D schijf 63 GB is

hoe komt dat?? ik heb een 320 schijf maar hij geeft maar 127 GB totaal aan ???

Partities

Waarschijnlijk is er nog een deel van je schijf wat je nog niet gepartitioneerd hebt.

Je kan dat alsnog doen met schijfbeheer !

Ga naar START en klik met rechts op DEZE COMPUTER dan met LINKS direct klikken op beheren. Klik vervolgens in schermpje op schijfbeheer.

Dan kan je partitioneren op de schijf.

Suc6

ntfs gebruikt?
Ja heb ik gedaan !
Waarschijnlijk is er nog een deel van je schijf wat je nog niet gepartitioneerd hebt.

Je kan dat alsnog doen met schijfbeheer !

Ga naar START en klik met rechts op DEZE COMPUTER dan met LINKS direct klikken op beheren. Klik vervolgens in schermpje op schijfbeheer.

Dan kan je partitioneren op de schijf.

Suc6
het klopt niet
op de etikette van de schijf staat 320 GB op de schijf zelf ook 320 GB en in Bios ook 320GB

ik heb windows net opnieuw geinstaleert met maar 1 partitie (dus volledige 100%) C schijf
capiciteit is maar 127 GB ???
hddbt9.jpg

hdd2ve1.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan