problemen met windows instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
schijfcapaciteit

Als je windows gaat installeren dan verandert hij de letters.

Het kan zijn dat een andere schijf in je PC nu C is geworden.

Mogelijk is de schijf van 320 GB nog niet geformatteerd en zie je die dus nog niet in schijfbeheer. De BIOS geeft de schijf wel aan !

Advies : gebruik voor je windows gewoon een kleinere schijf en gebruik de HD met 320 GB voor de bestanden.

In die situatie is de kleinste schijf voldoende ( zonder partities ) voor WINDOWS.

Nu nog even je schijf van 320 GB formatteren !

Laatst bewerkt:
Als je windows gaat installeren dan verandert hij de letters.

Het kan zijn dat een andere schijf in je PC nu C is geworden.

Mogelijk is de schijf van 320 GB nog niet geformatteerd en zie je die dus nog niet in schijfbeheer. De BIOS geeft de schijf wel aan !

Advies : gebruik voor je windows gewoon een kleinere schijf en gebruik de HD met 320 GB voor de bestanden.

In die situatie is de schijf van 27 GB voldoende ( zonder partities ) voor WINDOWS.

Nu nog even je schijf van 320 GB formatteren !

ik heb maar 1 HDD schijf in me PC staan op master met slave present.
die heeft een totale grote van 320 GB

daar heb ik alle partities van verwijderd waarmee ik eerst aan het *****n ben geweest.
toen heb ik 1 partitie gemaakt met volledige grote (het rare is bij het maken van de partitie zij die maar dat er maar 131070 MB ter beschikking was)
en nu in windows zegt hij dat de ene partitie (C: schijf) maar 127 GB is

ik snap er geen hol meer van hehe :(

schijf

Ok, 1 HD ( 320 GB )

Zichtbaar in BIOS met jawel 320 GB

schijf ingedeeld met partities nu 127 GB over.

Er moet dus een deel niet gepartitioneerd zijn.

Als je windows gaat installeren via de CD moet je zelf de grootte van je C - schijf opgeven.

Je kiest dan bijvoorbeeld 50 GB voor Windows ( advies is ruim nemen ! heb je later profijt van en je schijf is immers groot genoeg ) ....vervolgens geeft het systeem dan aan hoeveel er nog over is van je schijf. Daar maak je partitie D van.

Samen moet je aan de 320 GB komen.

ZORG WEL DAT JE DE GEHELE SCHIJF FORMATTEERT ALS NTFS VIA DE INSTALLATIE VAN JE WINDOWS-CD !! ( dus niet snel formatteren )

Niet met F-disk dus want dan houdt hij die waarden vast. Eerste keer dus gewoon volledig formatteren !

Laatst bewerkt:
Ok, 1 HD ( 320 GB )

Zichtbaar in BIOS met jawel 320 GB

schijf ingedeeld met partities nu 127 GB over.

Er moet dus een deel niet gepartitioneerd zijn.

Als je windows gaat installeren via de CD moet je zelf de grootte van je C - schijf opgeven.

Je kiest dan bijvoorbeeld 50 GB voor Windows ( advies is ruim nemen ! heb je later profijt van en je schijf is immers groot genoeg ) ....vervolgens geeft het systeem dan aan hoeveel er nog over is van je schijf. Daar maak je partitie D van.

Samen moet je aan de 320 GB komen.

ZORG WEL DAT JE DE GEHELE SCHIJF FORMATTEERT ALS NTFS VIA DE INSTALLATIE VAN JE WINDOWS-CD !! ( dus niet snel formatteren )

Niet met F-disk dus want dan houdt hij die waarden vast. Eerste keer dus gewoon volledig formatteren !

ik heb al eerder met Fdisk gewerkt daar heb ik alles in verwijderd
ik ga dan nu doen wat jij zegt
EDIT omdat dit een Hardeschijf probleem is
ga ik verder in de Hardware->hardeschijf pagina's

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan