Problemen met windows verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amadiora

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Berichten
15
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Samsung RC730 S01NL. Ik weet niet precies wat er aan de hand is maar ik zal de symptonen even op een rijtje zetten:
- Opstarten duurt zo'n half uur (normaal 2 minuten)
- Eenmaal opgestart (in normale modus) is de laptop heel erg langzaam. In veilige modus is de laptop gewoon snel.
- In veel vensters zie ik geen teksten. Zo zie ik, als ik windows taakbeheer start, wel een scherm verschijnen, maar hier staat geen tekst in (ik zie wel icoontjes).
- De enige internet browser die werkt is Internet Explorer zonder invoegtoepassingen

Handig om te weten
- Vlak voordat de problemen begonnen kreeg ik een foutmelding van de videokaart NVIDIA GeForce GT 540M. Het lukt mijn niet om de drivers te updaten omdat ik geen tekst zie in het scherm van NVIDIA
- Heel fout van mij, maar de laatste keer dat mijn laptop het goed deed (eergisteren) heb ik hem verkeerd afgesloten (met de aan/uit-knop)
- Anti-virusprogramma (norton) is net verlopen. Ik kan mijn nieuwe anti-viruspgrogramma (Mcafee) niet installeren omdat ik eerst norton moet verwijderen, maar ook in dit scherm zie ik geen tekst
- Systeemeigenschappen van mijn laptop vind je op deze site http://www.laptopshop.nl/product/140138/samsung-rc730-s01nl.html#product_specifications

Wie weet er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

Groet,
Amadiora
 
Lijkt me tijd voor een Systeemherstel naar een datum voordat dit probleem zich voordeed.
 
Het probleem is dat het laatste hertelpunt dat ik kan selecteren nog het beginpunt is omdat ik er van uit ging dat er vanzelf hertelpunten werden gemaakt.
 
Als je er een Windows installatie CD bij hebt zou je een herstel installatie kunnen doen. Dat is een keuze die bij installatie wordt getoond wanneer Windows als is geïnstalleerd.
 
Ik heb hier een cd van system recovery media windows 7 home premium sp1. Bedoel je deze cd? Raak ik al mijn bestanden kwijt als ik dit doe? En hoe werkt het? :)
 
Ik denk dat dat een CD is die is bedoeld om het systeem helemaal terug te zetten naar fabrieks instellingen en dan ben je inderdaad alles kwijt.
Dat zou de allerlaatste oplossing kunnen zijn maar moet je er wel voor zorgen dat je al je eigen bestand en veilig gesteld hebt op b.v. een externe hard-disk.
Ook programma's waarvoor je licenties hebt gekocht, daar moet je zorgen dat je de licenties veilig hebt bewaard omdat deze daarna opnieuw moeten worden geïnstalleerd.
Maak ook een backup van je e-mails als je deze lokaal hebt staan.

Maar nogmaals, dat zou de allerlaatste oplossing zijn.
Ik bedoel dus een standaard Windows installatie CD.
Die kun je starten om dan een herstel installatie uit te voeren.

Wat je ook nog kunt proberen is het sfc commando:
http://support.microsoft.com/kb/929833/nl
 
Eerlijk gezegd denk ik dat ik helaas niet zo'n cd bezit... Ik zal die commando nu proberen.
 
Verder nog de mogelijkheid om in veilige modus te proberen Norton te deïnstalleren.
Als in Veilige modus via [Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl niet het onderdeel voor het toevoegen en verwijderen van software verschijnt zou je een poging kunnen doen met Norton Removal Tool
Het zou kunnen zijn dat die removal tool alleen in een 'normaal' gestarte Windows werkt, dus hopelijk kun je (als dat nodig zou zijn) in 'normale' modus het deïnstallatie-programma starten.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan