problemen met windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansjevery

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2003
Berichten
57
Hallo, ik heb een probleem: er gebeuren rare dingen met mijn windows: windows update wil niet meer gaan, terwijl de instellingen van IE wel degelijk op normaal staan, bij mijn msn messenger krijg ik na het aanmelden steeds de melding dat mijn gebruikersnaam onbestaande is of mijn paswoord niet correct, op een andere computer kan ik echter wel aanmelden met hetzelfde wachtwoord. Ik kan geen antivirussoftware installeren, die geven eigenaardige foutmeldingen, enkel avg van grissoft kon ik installeren, deze vond liefst 7758 geinfecteerde bestanden, hij heeft ze allemaal geheald. Helaas, hiermee zijn de problemen niet opgelost. Ik heb ook alle spyware en adware verwijderd...

Ik weet verder niet wat ik kan doen... iemand anders wel??

Hansje
 
dezelfde actie(s) nog eens een keer in de veilige modus uitvoeren ?

Als het mijn pc was dan zou ik een aantal acties in de veilige modus uitvoeren en wel in de volgende volgorde :

ad-aware, regcleaner, schijfopruiming, defragmentatie en tot slot een uitgebreide HDD scan met m'n virusscanner.

Doet m'n pc dan nog raar, dan zou ik hem formateren......... :(
 
Hansje,
als ik 7758 bestanden had die geinfecteerd waren dan was mijn harde schijf al lang opnieuw geformateerd.
Ik had dan wel even mijn data naar een cd gezet en nadat mijn pc weer opnieuw opgeboud was, met een goeie virusscanner, dan de bestanden weer terug zetten en meteen controleren op die vervelende bacterie.

Mijn advies: formateren die hd.
 
Ja, heb ik dan ook gedaan, ik heb de harde shijf volledig geformateerd, en ik heb windws er helemaal opnieuw opgezet. Het probleem was uiteraard opgelost. Firewall norton internet security geïnstalleerd en norton antivirus. Dan maak ik een verbinding om eerst mijn antivirusdefenitie's bij te werken, en daarna windows update uit te voeren. Toen ik hiermee klaar was zat ik al terug met die vreselijke websearch balk in mijn IE, ik krijg die niet weg met adware.

5 dagen later: norton doet het niet meer, zelfde foutmelding, windows update laat het ook weer afweten... Wat nu? ik kan toch ni elke vijf dagen herinstalleren??? Hotmail en msn messenger geven ook weer dezelfde foutmeldingen.

Wat kan ik hieraan doen???

In ieder geval al bedankt voor jullie reactie's.

Hansje
 
Probleem nog steeds niet opgelost

Ja, heb ik dan ook gedaan, ik heb de harde shijf volledig geformateerd, en ik heb windws er helemaal opnieuw opgezet. Het probleem was uiteraard opgelost. Firewall norton internet security geïnstalleerd en norton antivirus. Dan maak ik een verbinding om eerst mijn antivirusdefenitie's bij te werken, en daarna windows update uit te voeren. Toen ik hiermee klaar was zat ik al terug met die vreselijke websearch balk in mijn IE, ik krijg die niet weg met adware.

5 dagen later: norton doet het niet meer, zelfde foutmelding, windows update laat het ook weer afweten... Wat nu? ik kan toch ni elke vijf dagen herinstalleren??? Hotmail en msn messenger geven ook weer dezelfde foutmeldingen.

Wat kan ik hieraan doen???

In ieder geval al bedankt voor jullie reactie's.

Hansje
 
Hans,
Lees dit eens goed door en doe precies wat men daar zegt.
De experts kijken het dan voor je na.
 
Heb ik allemaal gedaan, maar in mijn eigen zoektocht heb ik de oplossing gevonden.
regsvr32 softpub.dll

Bedankt voor het reageren, en kan iemand mij is uitleggen wat die regsvr32 softpub.dll juist doet?

Hansje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan