Problemen met Winrar en Winace

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennifer

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
De laatste tijd heb ik constant problemen met uitpakken van bestanden via Winrar en Winace.

Is het één bestand dan is het geen probleem, maar zodra het een spanned set is (dus een serie ace of rarfiles die samen één bestand vormen) betreft lukt het uitpakken niet.

Als ik de opdracht tot uitpakken geef, gaat dat goed tot b.v. het laatste bestand, en dan krijg ik de melding dat het bestand corrupt is, of bad crc of weet ik veel, en dan stopt hij met uitpakken en gooit het gedeelte dat al uitgepakt was weer weg.

Ik heb alles al geprobeerd.. repair file via Winrar, bepaalde bestanden waarop de rar of ace stukloopt opnieuw downloaden, andere ftp tool geprobeerd, enz.

Anderen die dezelfde bestanden downloaden en uitpakken hebben geen problemen en kunnen die bestanden gewoon uitpakken!

Als ik een SFV checker over de bestanden heengooi geeft die ook keurig de fouten aan, terwijl deze fouten bij anderen er dus niet inzitten...

Kortom, ik snap er geen jota meer van. Heeft iemand ervaring met dergelijke problemen?

Winrar probleem

Hallo Jennifer,

Ik weet niet welke bestanden je telkens uitpakt maar bij sommige bestanden worden er zgn. par-bestanden meegegeven. Deze zijn er om beschadigde bestanden te herstellen.
Zie link:
http://www.quickpar.org.uk/index.htm

Groeten,
Nico

Nee, die par bestanden zitten er niet bij, daar heb ik al eens mee gegoocheld, dat werkt jammer genoeg niet. Ik heb ook al een nieuwere versie van Winrar geinstalleerd maar ook dat heeft geen resultaat.

Als iemand anders het bestand dat bij mij misgaat zelf download, b.v. op zijn website zet en dat mij laat downloaden, werkt het ineens wél en kan ik de file wel uitpakken...

Het kan zijn dat je de bestanden gewoon corrupt binnen krijgt.
Zelf heb ik dit ook vaak en moet dan de desbetreffende rar opnieuw ophalen. Met een serie van 30 rars heb ik al gauw dat er 4 of 5 over moeten. Naar mijn idee komt dat omdat ik in een netwerk zit en niet op de 1e pc met de Internet verbinding, toen ik namelijk als 1e in het netwerk zat met de Inet verbinding had ik er ook nooit last van :confused:

Helaas.. het probleem duurt gewoon voort, alle series rarfiles kan ik niet openen, ook niet als een ander ze wel normaal kan openen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan