Problemen met WLM contactpersonenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albertooo

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
Geachte Forum Leden,

Ik heb een probleem wat Windows Live Messenger betreft. Ik kon mij sinds een aantal dagen niet inloggen op msn, ik kreeg de melding dat mijn contactpersonenlijst momenteel niet beschikbaar was en ik moest het later proberen. Maar, wanneer ik me beneden op de laptop ging aanmelden lukte het wel. Het werkte ook op me eigen pc nadat ik de nieuwste WLM Beta had geinstalleerd, maar deze versie is niet fijn. Maar, nu kan ik me nergens aamnelden, behalve op hotmail om me mail te checken.

Ik heb geprobeerd mijn contactpersonen op te slaan door ze te exporteren. En vervolgens een nieuwe msn aangevraagd. Vervolgens probeerde ik de contacten te importeren, maar weer kwam er een foutmelding. Ik begrijp er totaal niets van. Ik vermoed dat er een fout zit bij mijn contactpersonenlijst, want ik kan ze niet importeren en me ook niet aanmelden.

Ik zal foto's bijvoegen zodat jullie precies kunnen zien wat er staat ;)

Ik hoop dat iemand dit probleem herkend of een oplossing heeft!

Alvast bedankt,

Albertooo.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    88,3 KB · Weergaven: 40
  • 2.jpg
    2.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 42
Dankjewel voor de hulp ;) Ik heb even een kijkje genomen, maar volgens mij geld dit niet voor mij. Ik heb namelijk een andere foutcode dacht ik? Bovendien snap ik niet alles wat ze bedoelen, is er geen nederlandse uitleg van?

Hoe kan het zo zijn dat ik me met de oude WLM niet kan inloggen, maar alleen met de nieuwere? Daardoor kan ik niet op WLM op mijn mobiel en ook niet op mijn pc. Op de pc heb ik de nieuwe beta geinstalleerd, maar die is echt niet fijn.

Albertoo ;)

Je foutmelding geeft aan dat er een databaseprobleem is met je contactpersonen, en daar gaat die link ook op in (beter gezegd: hoe daar opnieuw mee te beginnen).

Tijs.

Ok, mooi. Ik zit er al naar te kijken.. maar er staat dat ik bij windows live dat contacts gedoe moet verwijderen? Kan ik dan niet mijn contactpersonen uit msn kwijtraken? En later staater dat de map bij gebruikers moet leegmaken, maar ik ben de enige gebruiker van mijn pc, wat gebeurd er dan?

Albertooo.

Er gebeurt niet veel... alles wordt vanaf de Messenger-servers weer opgehaald en opgeslagen op de harddisk.
Enige wat je 'kwijt' kunt raken zijn zelf geïnstalleerde emoticons, maar dat is natuurlijk helemaal niet van belang. Bovendien worden die (zover ik kan zien) niet behandelt door Destana.

Je kunt er dus niets belangrijks mee verliezen. Wél kan het zijn dat je bij aanmelden opnieuw gemeld krijgt dat XXXX@yyyyy.nl jou had toegevoegd, en of jij die persoon dan ook zelf wilt toevoegen aan jouw lijst van contactpersonen. Kost wat tijd, maar een ramp is het niet.

Tijs.

Ik heb het geprobeerd, maar het helpt niet. Ik kan het probleem niet begrijpen. Op mijn eigen pc op me kamer kan ik niet inloggen (geeft contactpersonenlijst foutmelding) en beneden kon ik wel inloggen en later weer niet. Weet niet of ik me nu wel kan inloggen, maar op windows live essentials kan ik me wel weer inloggen.

En op me mobiel doet msn het ook niet, tenminste niet mijn emailadres terwijl andere adressen het wel doen. Hoe kan dat?

Ik kan ook mijn contactpersonen niet importeren (nadat ik ze eerst geexporteerd had) in een ander mailadres. Die foutmelding heb ik ook bij de bijlage gevoegd, kan daar iemand naar kijken?

Weet iemand een andere manier om me te helpen?

Bij voorbaat dank,

Albertooo.

Laatst bewerkt:
Ok, wat bij mij geholpen heeft (in principe een ander probleem, maar proberen maar zou ik zo zeggen):
Deïnstalleer alles dat met Live te maken heeft (dus alle onderdelen van Live Essentials/Windows Live Messenger/MSN Messenger).
Installeer een oude versie van Live messenger: link
Kijk of die werkt. Indien ja, installeer dan weer de Live Essentials (link) of via de website van Microsoft: link. Je (oude) Live Messenger wordt automatisch geupdate.

Dat heeft bij mij geholpen. Overigens kreeg ik een andere foutmelding, namelijk een memory access violation (0xC0000005 melding).

Hopelijk werkt dit ook bij jou.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan