problemen met word 2007 wie kan mij helpen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk123

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2003
Berichten
95
Ik heb een probleem met word 2007. Elke keer als ik word 2007 openen dan kan ik niet de tekst selecteren die ik getypt heb. Ook kan ik de muis niet tussen de regels plaatsen. Dit lukt wel met de pijltjes op het toetsenbord. Elke keer als ik word 2007 afsluit dan geeft hij de melding "Microsoft word 2007 werkt niet meer". Dan wordt word weer opnieuw opgestart. Het ligt verder niet aan de muis want die doet het prima.

Een jaar lang is er geen probleem geweest en dit is zo van de een op de andere dag gebeurd. Hoe kan ik dit oplossen?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb twee weken geleden deze reactie binnen gekregen maar ik snap er weinig van:

Soms is het nodig een 'frisse' Word-versie te starten
Daarvoor kan Word een nieuw basissjabloon (Global template) aanmaken.
Het basissjabloon van Word heet normal.dot.
Dit sjabloon kan vanuit Word wel gewijzigd worden (opties, toetsenbord, stijlen, lettertype, werkbalken, macro's, autotekstfragmenten etc.) maar niet verwijderd.
Omdat je voor verwijdering de exacte lokatie van het bestand normal.dot moet weten kan dat een lastige klus zijn.
Met VBA kan dat simpel.

Wie kan mij dit uitleggen of wat kan ik anders nog proberen. Het is behoorlijk lastig. Alvast bedankt voor je reactie.
 
Voor die "frisse start" kun je het volgende doen.
Zorg dat er geen officeprogrammas gestart zijn.
Zoek via verkenner naar het bestand "normal.dotx". (Windowstoets + F)
Hernoem dit bestand (dan kun je altijd nog terug naar de oude situatie)
Start nu Word.
Word kan normal.dotx niet vinden en zal automatisch een nieuwe maken met de standaardinstellingen.
Als je zowel een normal.dot (voor Wordversies t/m 2003) als normal.dotx (voor versie 2007) vind, hernoem ze dan beide.
Zorg wel dat verborgen bestanden weergegeven worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan