problemen met Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos46

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2006
mijn pc werkt gewoon alleen als ik Word wil openen loopt de boel vast
een van de meldingen is dat er onvoldoende geheugen zou zijn
kan iemand me hier een oplossing voor geven

meer geheugen installeren. :D

Kijk even op www.oldversion.com en zoek naar Everest. Hiermee kun je je pc scannen op aanwezige hardware en je kunt ook je pc testen op schrijf- en leessnelheid. :thumb:

Confictius zei:
meer geheugen installeren. :D
Of minder. :) Onder Win98 en WinMe kun je deze melding namelijk ook krijgen als er meer dan 512 MB RAM geïnstalleerd is - zie hier onder Exception No. 2. Overigens hoef je dan geen geheugen te gaan verwijderen. Door in het bestand C:\WINDOWS\SYSTEM.INI de regel MaxFileCache=512000 toe te voegen onder [vcache] los je in dat geval het probleem op.

Laatst bewerkt:
Wanneer je een teveel geheugen niet hoeft te verwijderen lijkt het me sterk dat een teveel aan geheugen er wel voor zorgt dat de boel vastloopt, is't niet? :confused:

Confictius zei:
Wanneer je een teveel geheugen niet hoeft te verwijderen lijkt het me sterk dat een teveel aan geheugen er wel voor zorgt dat de boel vastloopt, is't niet? :confused:
Ik gebruik zelf Win98SE en toen ik 640 MB RAM had geïnstalleerd kreeg ik deze melding plotseling ook regelmatig - af en toe zelfs als ik alleen Kladblok wilde openen en er verder geen andere applicaties dan de achtergrondprocessen draaiden. Er was dan niets meer met het systeem te beginnen en opnieuw opstarten was de enige mogelijkheid. Nogmaals: hier staat uitgelegd waardoor dit veroorzaakt wordt. Door een limiet voor de VCACHE in te stellen werd het probleem verholpen.
Ik zeg overigens niet dat dit hier het geval is, maar het is ook een mogelijkheid.

Laatst bewerkt:
... ondertussen gaan jullie niet écht meer in op de oorspronkelijke vraag.
... wat overigens mede te danken is aan de vraagsteller zélf.
... Dag Jos46.
Ik begrijp dat je 'nieuw' bent hier... dus!
Misschien kan je wat duidelijker zijn over je 'werkomgeving': welke versie van Word en Windows. Om wat voor pc gaat het in grote lijnen: Processor, omvang werkgeheugen en harde schijf etc.
Pas dan kan je een zinvol en gericht antwoord verwachten. Zoals je merkt, gebeurt dat nu niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan