Problemen met WoW en latency

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo. Ik zit sinds kort met een probleem waar ik niet helemaal uitkom.

Ik speel WoW op 2 verschillende computers (met 2 accounts)

PC 1 : AMD Athlon XP 2800, 1 GB intern RAM, NVidia 5800 met 128 MB, 10/100 Mbit kaart, AC97

PC2 : AMD Athlon XP 1800, 1 GB Ram Gforce 2 videokaart, 10/100 MBit kaart, AC97 sound.

Als ik beide tegelijk speel, heb ik op PC 2 een latency van plm 150-250, terwjil dit bij PC1 (de snelste van de 2) kan oplopen naar 500-900 ms

Ik heb in eerste instantie andere drivers geinstalleerd en toen dat niet hielp, een schone windows XP herinstallatie gedaan en ook WoW geïnstallerd, maar toch bljift de prestatie achter bij die "trage" AMD 1800

Ik haal niet meer dan 16 FPS en als ik geluk heb 150 ms.

Voor de duidelijkheid, het ligt niet aan de WoW server. Ik heb 2 accounts op dezelfde server (realm) en op hetzelfde moment heb ik dus op PC1 een veel hogere lag dan op PC2.

beide hangen via een 2com router aan het internet (8 MBit) en beide netwerkkaarten zijn gelijk geconfigureerd (100 Mbit half duplex)

Heeft iemand nog een idee waar ik dit verder nog kan zoeken? :confused:
 
Nee. Ik heb juist om alle softwareproblemen uit te sluiten, een kale windows install gedaan.
 
Als je sp2 hebt met een gedeelde verbinding dan word automatisch de firewall aangezet.

Ik zal dat vanmiddag eens nakijken. Normaal gesproken heb ik nl geen softwarematige firewall nodig omdat er in de 3com router al een goede zit. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan