Problemen met (X)Ubuntu

• Onderwerp starter Onderwerp starter 5i5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

5i5

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Ik heb meerdere problemen met GRUB en Ubuntu. (Ik gebruik GRUB 1.97 om te booten.)

Ik heb drie schijven met nu vier besturingssystemen.
  • Schijf A: Windows 7
  • Schijf B: Windows Vista en Xubuntu
  • Schijf C: Externe HD met Ubuntu

Probleem 1: Xubuntu heet ook Ubuntu in GRUB, best wel irritant ik zou graag weten hoe ik dit kan veranderen.
Probleem 2: Als mijn externe HD niet ingeplugd is krijg Xubuntu niet in de lijst van GRUB, maar wel Ubuntu die op de HD staat.
Probleem 3: Ik zou nu graag weer Ubuntu van mijn externe HD af willen gooien aangezien ik nu toch Xubuntu heb, maar ik heb geen idee hoe.

Code:
/boot/grub/menu.lst

Alsje die bewerkt, kun je aan je verschillende OS'en iedere naam mee geven die je wilt in het Grub opstart lijtje ;)

Vraagje .. Waarom heb je eigen uberhaupt zoveel OS' en op je computer staan ?! Ik bedoel .. Ik houdt ook wel van uitproberen e.d. Maar zoveel OS' en in 1x draaft mijn inziens een beetje door, maar goed .. Dat is mijn persoonlijke mening! :p

GRUB 1.97 is een Beta versie van GRUB 2.0, deze gebruikt geen menu.lst maar grub.cfg.

In ieder geval heb ik mijn probleem opgelost door alles opnieuw te installeren.

Ik heb meerdere problemen met GRUB en Ubuntu. (Ik gebruik GRUB 1.97 om te booten.)

Ik heb drie schijven met nu vier besturingssystemen.
  • Schijf A: Windows 7
  • Schijf B: Windows Vista en Xubuntu
  • Schijf C: Externe HD met Ubuntu

Probleem 1: Xubuntu heet ook Ubuntu in GRUB, best wel irritant ik zou graag weten hoe ik dit kan veranderen.
Probleem 2: Als mijn externe HD niet ingeplugd is krijg Xubuntu niet in de lijst van GRUB, maar wel Ubuntu die op de HD staat.
Probleem 3: Ik zou nu graag weer Ubuntu van mijn externe HD af willen gooien aangezien ik nu toch Xubuntu heb, maar ik heb geen idee hoe.
je zou beter vmware gebruiken virtulele os

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan