problemen met xfx ati radeon 4870 1 gig

Status
Niet open voor verdere reacties.

tattooboy

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
hallo ik heb afgelopen week mijn oude 3850 vervangen door een 4870 ik heb er ook een nieuwe voeding bij gekocht van een a merk , maar nu als ik ga game gaat alles goed tot ik ongeveer een 1,5 game dan valt me pc uit , teminste alles blijft draaien maar me scherm springt op zwart

ik heb oude drivers eraf gehaald nieuwe gedownload en erop gezet
de 2 voedings kabels naar de kaart nagekeken
kaart zit goed in het slot

wat kan ik hieraan doen

mvg tattooboy

Laatst bewerkt:
Welke voeding en hoe heb je de oude drivers verwijderd?

Vermogen 600 Watt
Afmetingen 86x150x150 mm (dxbxh)
Aantal fans 1 (135mm ultra silent fan)
Bijzonderheden ATX12V V2.3 & SSI EPS 12V V2.91
Merk Coolermaster
Type Silent Pro M600

deze voeding is het van paradigit

ik heb de drivers verwijderd met die ati tool in configratie scherm software

temp is 65 graden

airflow moet goed zitten alles zit nu in een antec three hundred kast met extra ventilators in en out processor amd phenom 9550 is 40 graden moederbord 38 hardeschijf 27 en de videokaart 65

airflow moet goed zitten alles zit nu in een antec three hundred kast met extra ventilators in en out processor amd phenom 9550 is 40 graden moederbord 38 hardeschijf 27 en de videokaart 65

Als de temp van die videokaart 65 graden idle is, is dat knap hoog!!!

Op diverse forums gekeken en rond de 55 graden load komt vaker voor

kan dat komen doordat ik met ati ccc alles op maximaal heb gezet ? dat die daardoor hoger is ? maar die videokaart moet dat toch makkelijk kwa temeperatuur kunnen hebben zonder problemen te geven ?

Wie weet hoe warm hij wordt na een tijdje volop gamen, dat is de vraag

die 65 graden is gemeten toen ik aan het game was een half uurtje a 3 kwartier ,

En de temp van je cpu?

Waarom ben je al bezig geweest in CCC? staat standaard toch gewoon goed?

cpu 40 graden , ik had hem gewoon op maximaal gezet , nu heb ik heb op default en ga zo ff gamen kijken wat er gebeurd :thumb:

het mag niet baten wat ik ook doe , heb hem in een andere pc gestoken en daarbij gebeurd hetzelfde hij gaat morgen terug naar paradigit zit nu ff op me oude kaart , denk je wat nieuws te kopen is het weer niet goed :confused:

Toch niet verwacht van XFX, die leveren meestal toch goed spul.

M'n zwager heeft zelf een XFX 8800GT alfadog waar een paar condensatoren van afzijn gebroken en werkt nog steeds perfect.

Dat is het voordeel van een nieuwe :) de garantie.
Liever maak je er geen gebruik van maarja

hallo , ik heb al een nieuwe moest een half uurtje wachten hun gingen hem testen bleek kapot te zijn kreeg zo een nieuwe mee dat is goeie service vind ik heb al langer als 1,5 uur erop gegamed en hij blijft mooi en strak :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan