Problemen met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raymon

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
15
Goedemorgen,

Afgelopen zaterdag viel mijn Internet steeds weg. Nu was dit zaterdagavond opgelost.
Zondagmiddag gebeurde dit weer steeds, en omdat ik toch al van plan was Windows op te schonen besloot ik een format en herinstallatie uit te voeren.

Ik heb een 80Gb harde schijf opgedeeld in 3 partities.
De C schijf werd geformatteeerd en daar opnieuw Windows op geinstalleerd.

Nu vond ik het al vreemd dat hij tijdens de installatie vroeg om de Service pack 2 CD (toen ik mijn versie van XP pro kocht was die nog niet uit) omdat daar bestanden opstaan die nodig zijn . Dat heb ik van nood moeten annuleren, en de installatie ging verder.

Na de installatie lijkt alles ok.
Maar......
Als ik Service pack 2 wil installeren krijg ik een error (could not be launched)
Als ik mijn Razer muis wil installeren krijg ik
The InstallShield Engine (iKernel.exe) Could Not Be Launched. Toegang geweigerd.
Als ik mijn USB modem wil installeren krijg ik een melding dat hij neit in het register kan schrijven. Windows zelf zegt dat het modem niet juist is geconfigureerd CODE 1 (maar dat probeer ik juist te doen :eek: )

Op een gegeven moment kreeg ik de melding dat dingen niet geinstalleerd konden worden omdat Windows mogelijk in veilige modus is opgestart ({neit het geval) Opstarten in veilige modus helpt ook niet.

Wat mij ook opvalt is dat alles enorm traag gaat.. Is mijn harde schijf misschien kapot?
Heb volgens mij een goede pc, AMD 4000, 2 Gig Kingston, Geforce 7900GTX 512.

Iemand een idee?

Bedankt.
 
Hallo Harry,

Heb inderdaad een OEM versie, gekocht via zo'n gezamenlijke universiteitslicentie.
Hoop dat dat slipstreamen lukt, hij heeft al moeite om de meeste programma's te installeren...
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Als het lukt ben je klaar.

Anders kon het nog wel es moeilijk worden.

Sterkte,

Harry.
 
Welkom bij Helpmij.nl, Raymon

Ik verplaats de vraag naar de juiste sektie. Vergeet niet de vraag rechts onderaan de pagina op 'opgelost ' te zetten als je probleem kleer is:)
 
Hoi,

Heb gisteravond geprobeerd de partities te verwijderen en een volledig nieuwe install te doen, maar nu ging mijn harde schijf ineens van 80 GB naar 190 GB..

WIndows is net zo slecht als eerst, en de D-schijf (2e partitie) wil de pc formatteren als 170 GB. Dit lukt uiteraard niet....

Harde schijf kapot? Wie helpt...

Groeten Raymon
 
Nieuwe harde schijf heeft het probleem opgelost.. Oude was kapot..

Iedereen bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan