• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met zoeken in Forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarodxxx

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Ik weet ondertussen wel op welke manier ik moet zoeken op dit forum, maar bij dit probje alleen even niet waarop. Suggesties jongens?

Je kunt in een sheet heel fijn scrollen door de data van boven naar beneden echt prachtig.
Dit kan vermoed ik ook wel in een userform. Alleen ik zoek voorbeelden op dit forum, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet zoeken.

om het uit te leggen:

In een sheet staan de gegevens 1 - 20 onder elkaar, met daarnaast nog meer gegevens (Range A2:E7).

Nu heb ik in een userformulier 5x5 textboxen. Nu zoek ik een manier om hierin de gegevens uit de sheet weer te geven waar ik dan in kan scrollen van nr 1 naar 20 of verder uiteraard en breder dan kolom E.

Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien is het ook wel mogelijk om gewoon een deel van de achterliggende sheet te laten zien? dan kun je het ook nog in 1x selecteren en kopieren...

Jarod

ps: ik zal kijken of ik een voorbeeldje asap een bestandje kan posten.

Hier dan het voorbeeld

Hier dan het voorbeeld,

Wat ik zoek is dat ik de gegevens in de sheet scrollend kan weergeven in het userform.

Groeten,

Jarod

Bijlagen

Onduidelijkheden

Jongens,

Als er onduidelijkheden zijn, laat het me dan even weten.

Met voorbeelden kom ik ook ondertussen wel een heel end, maar dit gaat me als senior member:p nog een beetje boven de pet:-)

Jarod

Stap af van het scrollen.

Maak de userform groter, en zet er een knop op met

VOLGENDE 20

en een knop met

VORIGE 20.

Anders moet je evenveel tekstboxen maken als er gegevens zijn. Het vullen van de boxen zal een ander paar mouwen zijn.

Wigi

Dat heeft een reden...

Hoi wigi,

Waarom ik geen formulier gebruik, komt omdat ik het wil integreren in een userform,
Ik heb alleen even een testbestand gemaakt, maar die vraag begrijp ik wel.

Textboxen maken zoveel als er dat is, is eigenlijk geen optie.
Dit komt, omdat dit steeds kan varieren.
De ene keer zijn het misschien 4 regels de andere keer een hoop meer.

Jarod.

Ps: tx maar weer voor de input, wat je btw bedoeld met de vorige post is met niet helemaal duidelijk?

Edit: Ah op die fiets, geen scrollbar, maar een knop die de volgende 20 regels op haalt, hmmz, waarom ook niet:-) Als 't maar werkt!
Zal eens kijken waar ik op kan komen! bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik kom er niet uit

Misschien kan iemand mij hier mee helpen?

Ik bak er niet veel van helaas:confused:

Ik kan wel gewoon gegevens ophalen, maar met meerdere regels gaat het me boven de pet.

Jarod

Ipv van de gegevens op te halen uit zeg maar rij 10, doe dat uit rij l. l is een variabele als Long:

Code:
Dim l As Long

en je laat l gaan van bv. 1 tot 20:

Code:
For l = 14 To 20
'de code van gegevens ophalen, met l erin voor de aanduiding van de rijnummer
Next

Wigi

Ik geloof dat ik snap wat je bedoeld

Ik snap grotendeels wat je bedoeld geloof ik, maar sluit niet helemaal aan gok ik zo.

Wat ik bedoel is: vul (voorbeeld) de textboxen van rij 1 met de gegevens van rij2. vul de 2e rij textboxen met de gegevens van rij3 enz.

zoiets zal het wel moeten denk ik. Klik ik dan op volgende 5 dan moet hij dus de volgende 5 rijen (uit de sheet) halen, net zolang tot er niks meer staat.

Jarod.

ps: of is dit juist wat je zegt en snap ik er gewoon even geen hol meer van:-)

Bijlagen

Verander je code achter de userform tot

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()

InvullenBoxen (1)

End Sub

Sub InvullenBoxen(begin As Long)

Dim i As Integer, j As Integer

For i = 1 To 5
    For j = 1 To 5
        Controls("TextBox" & 5 * (i - 1) + j).Text = Sheets("Blad1").Range("A2").Offset(i - 1, j - 1).Value
    Next
Next

End Sub

en je hebt al het vullen. De vorige en volgende knop laat ik nu aan jou over.

Wigi

Dat lukt gedeeltelijk

Tx brother,

Opzich hoef ik dan alleen maar de range aan te passen lijkt me.
Klein probleempje daarbij. Hoe laat ik 'm de laatste 'range' onthouden?

Code:
Private Sub CommandButtonVolgendeXGegevens_Click()

For i = 1 To 5
    For j = 1 To 5
        Controls("TextBox" & 5 * (i - 1) + j).Text = Sheets("Blad1").Range("A7").Offset(i - 1, j - 1).Value
    Next
Next

End Sub

Ik denk dus iets van vorige range + 5 steeds, maar daarvoor moet hij dan wel wat onthouden lijkt mij:-)

Jarod.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een trucje van de foor, maar wel handig ;-)

zet het nummer van de eerste rij in de Tag van Textbox1:

Code:
Sub InvullenBoxen(begin As Long)

For i = 1 To 5
    For j = 1 To 5
        Controls("TextBox" & 5 * (i - 1) + j).Text = Sheets("Blad1").Range("A2").Offset(i - 1, j - 1).Value
        TextBox1.Tag = 2
    Next
Next

End Sub

Als je dan de volgende 5 wilt hebben, kan je verder rekenen. Vergeet hierbij niet die Tag aan te passen nadat je de volgende 5 opgeroepen hebt. Zodoende staat die Tag weer klaar voor de volgende actie.

Wigi

:shocked:

Wat je bedoeld is:

- ik open het userform dan haalt hij de gegevens op vanaf A2 en koppelt aan TextBox1 een label met de gegevenswaarde van rij A2.
- Bij het klikken op volgende zou hij dus de tag-waarde moeten bekijken? en dan de volgende 5 (range) waarden moeten pakken?, waarna er weer een nieuwe label van rij ik gok 7 aan TextBox1 wordt gekoppeld?;)

Groeten,

Jarod.

ps: volgens mij klopt mijn gedachten gang wel aardig, maar mag ik dit geloof ik snappen, maar even helemaal nog niet gaan begrijpen?:o

:shocked:

Wat je bedoeld is:

- ik open het userform dan haalt hij de gegevens op vanaf A2 en koppelt aan TextBox1 een label met de gegevenswaarde van rij A2.
- Bij het klikken op volgende zou hij dus de tag-waarde moeten bekijken? en dan de volgende 5 (range) waarden moeten pakken?, waarna er weer een nieuwe label van rij ik gok 7 aan TextBox1 wordt gekoppeld?;)

Idd, een label als wilt, maar dan met de 2 van rij 2 erin. Bij volgende 5 verander je dit in een 7. Enz. Je hebt het door ;)

Een maat van mij ligt in een deuk hierro

Ja ik heb 't wel door, maar heb geen flauw idee hoe 't nog moet:p

Jarod.

vooral tussen Private Sub Knop1_Click() en

End Sub gaat het nog niet zo lekker:D

Ja ik heb 't wel door, maar heb geen flauw idee hoe 't nog moet:p

Jarod.

vooral tussen Private Sub Knop1_Click() en

End Sub gaat het nog niet zo lekker:D

Tja, zal je nog wat moeten proberen hé. De werkwijze is er al. ;)

ik zal eens puzzelen

Tuurlijk, er werd hier even flink gelachen:-)

Waar is handig om mee te beginnen?
De logica snap ik al wel.

Jarod

Waar is handig om mee te beginnen?

Ja, waarmee beginnen? Lijkt me logisch als je de werkwijze snapt.

1. getal van rij uit tekstbox tag halen.
2. + 5 doen
3. getallen inlezen, code heb je al van mij gekregen
4. tag aanpassen met nieuwe rij

Hier is toch geen hogere studies voor nodig, wel? :D

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan