• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met zoeken in Forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Axel.

Ik wou eerder bij de wensen van Jarodxxx blijven en niet werken met scrollen in een Listbox. Maar als de vraagsteller content is, wij dan ook.

Zet de vraag nog op opgelost.

Wigi

Dag JPVS,

Ja, heel mooi. Maar waarom zou je in die sheet willen rondlopen. Die is mooi om de gegevens in op te bergen, maar verder vind ik hem niet interessant. Gewoon alles regelen vanuit de userform dat is mijninziens echt communiceren.

Gegroet,

Axel.

Axel voorbeeld's

't begint er op te lijken bij moi,
't is veel werk, maar dan heb je ook wat:-)

Axels voorbeeld geeft voor mij nog een probleempje, ik verplaats de locatie van de cellen naar A22 en zelfs een andere sheet lukt prima.

Alleen op het moment dat ik aanpas vanaf A22 staan de gegevens dan geeft de listbox maar de gegevens tot nr 47 weer, i.p.v. tot nr: 68.

Ik heb wel alle regels bovenin kunnen aanpassen, maar wat is de 'restrictie' voor de onderkant?

zie vb

Tx maar weer alvast!

Jarod

Bijlagen

Dag Jarod,

Het aantal gelezen records is 47. Het rijnummer wordt in kolom 0 van de listbox opgeslagen. Maar dat kun je niet zien want die kolom staat op 0 pt zie Listwiths van de eigenschappen. Je kunt het wel inlezen en gebruiken om de bijpassende rij te lezen of te wijzigen.

Gegroet,

Axel.

dat snap ik nog:-)

Code:
Dag Jarod,

Het aantal gelezen records is 47. Het rijnummer wordt in kolom 0 van de listbox opgeslagen. Maar dat kun je niet zien want die kolom staat op 0 pt zie Listwiths van de eigenschappen. Je kunt het wel inlezen en gebruiken om de bijpassende rij te lezen of te wijzigen.

Gegroet,

Axel.

ColumnWidths bedoel je denk ik, dat lukt me idd en dan zie ik inderdaad nog een rij met nummers. Wat ik niet snap is dat hij niet gewoon alle gegevens tot het eind laat zien.

Klopt het als ik beweer dat hij begint in kolom A bij 1 te nummeren? maar hij laat naar gelang ik de data laat zakken (A1 - A21 = leeg) mist er beneden in de listbox aan data.

Het laatste gedeelte van je reactie begrijp ik niet.

Jarod

Dag Jarod,

Ik bedoel dat de eerste kolom die je ziet is gewoon een volgnummer. De eerste gelezen, de tweede gelezen. Verder van geen betekenis. Maar de echte eerste kolom die je dus niet ziet, geeft aan in welke rij de bijbehorende gegevens staan. Hoef je ook nietv te weten, maar de computer wel als er gegevens uit die rij worden gevraagd.

Gegroet,

Axel.

Even nieuwsgierig

Wanneer is dat handig:-)

en weet jij hoe ik kan oplossen dat ik niet alle gegevens zie?

Jarod

Dag Jarod,

Opgelost:

With ActiveWorkbook.Sheets(1)
m = .Range("A22:A50").CurrentRegion.Rows.Count deze regel moet zijn:
m = .Range("A22:A90").CurrentRegion.Rows.Count m geedt nu het aantal regels

n = -1
r=21
ReDim a(5, m)
For i = 1To m
n = n + 1
r = r + 1
a(0, n) = i
a(1, n) = .Cells(r, 1).Value
a(2, n) = .Cells(r, 2).Value
a(3, n) = .Cells(r, 3).Value
a(4, n) = .Cells(r, 4).Value
a(5, n) = .Cells(r, 5).Value
Next
End With

Het is wel omslachtig, maar het werkt.

Gegroet,

Axel

Userform + listbox Final version

Idd het werkt! Prachtig!

Hier dan het werkende voorbeeld.

Wie het efficienter krijgt...
Leeft u uit:-)

Trouwens, moet de eerste zichtbare kolom (A) dus perse bestaan uit cijfers?

Groeten,

Jarod.

ps: ik zal eens kijken of ik nog wat leuke zaken kan toevoegen, zoals een selectie uit de listbox kopieeren naar kladblok oid

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Jarod,

De eerst zichtbare kolom kan vanalles bevatten en mag zelfs worden verwijderd.

Verder heb ik een optie ingebouwd. Probeer maar eens en klikm dan in de listbox.

Verder heb ik de userform nietmodaal gemaakt. Zo kan je `n in de userform werken èn in de sheets.

gegroet,

Axel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan