• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met zoeken of doe ik iets fout??

Status
Niet open voor verdere reacties.

duffa

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Hallo,

Is er een probleem met de zoekfunctie? Als ik onderstaande (vrij simpele) zoekopdracht laat uitvoeren op hetzelfde blad dan gaat het prima.
Maar zodra ik de op te zoeken gegevens op een ander blad zet (wel hetzelfde bestand) dan werkt het niet meer. Althans niet correct.
Kan er ook niet iets over vinden en het is ook geen halszaak maar misschien doe ik iets verkeerd?

=VERT.ZOEKEN($B2;$X$1:$Z$2165;3)

Ik zet dan de gegevens op Blad2
=VERT.ZOEKEN($B2;Blad2!$A$1:$C$2165;3)

Laatst bewerkt:
Zet eens na de 3 in je formule een puntkomma en een 0 (nul) = ;0

Hartstikke bedankt, dit werkt in ieder geval bij beide opties. Wat doet de ;0 exact?

De 0 doet hetzelfde als Onwaar, de 1 hetzelfde als Waar in de formule - het is alleen sneller typen. Wat Onwaar en Waar doen in de formule (da's de volgende vraag die ik zie komen) kan je nakijken bij Excel Help (F1)

Succes,

:D Bedankt Martin, nee die vraag gaat niet komen. Had 0 en 1 alleen niet daaraan gelinkt. Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan