problemen met ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

lol123jer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
hallo,

ik heb sinds een paar dagen een aantal problemen met mijn PC, hij wordt vrij warm (CPU 85 graden) en er brand een rood lampje met daarnaast het symbool van een batterij of tonnetje,

ik heb de I5 van intel, 2,67GHZ en een asus p7p55d LE moederbord, ik vermoed zelf dat het mijn koeling is (zo ja dan ga ik over op watergekoeld) maar misschien kunnen jullie mij precies vertellen wat er is

hij heeft een enkele keer aangegeven bij het opstarten '' CPU FAN ERROR"' maar startte erna wel gewoon normaal door.

MVG,

Jerry

Hallo Jerry,

Ik heb precies wat jij hebt. Het is omdat het te warm is deze tijden. Ik heb een amd fx 8120 en een mugen 3 cooler .
Ook heb ik wat stof in mijn cooler en heb de tijd niet gehad om een compressor spuitbusje te halen om alle stof weg te spuiten.
Ik heb last van als ik aan het gamen ben bij bepaalde momenten lagt het zo hard ongeveer 20 frames of 10, omdat mijn cpu een beetje oververhit begint te raken, stopt die en na 20 secondes begint die weer te werken en nolag. Dit herhaalt zich de heletijd....

+ Wachten tot het wat kouder is en een compressor halen om alle stof uit je cooler spuiten

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Stof zou inderdaad het probleem kunnen zijn is even werk maar dit is goed te doen inderdaad met een busje lucht.
Maar wat ik verontrustend vind is de cpu fan error draait hij dan werkelijk niet of wel, ik zou de kast open maken en gewoon regelmatig de pc even aan /uit zetten en kijken of hij bij die melding inderdaad niet draait.
En je hoeft niet gelijk op waterkoeling hoor welke cpu koeler heb je nu?
En je hoeft echt niet te wachten tot het wat koeler is hoor al alles in orde is.

Laatst bewerkt:
Ik zal vandaag de pc even open halen en het checken, daarnaast zal ik ook even de stof weg halen en om terug te komen op de waterkoeling, dit lijkt mij gewoon een mooi systeem dus zodoende wil ik dat proberen, het type koeling weet ik zo niet... Staat niet op et bonnetje bij de rest haha

pc open gehaald, stof (bijna geen stof gevonden) met compressor verwijderd maar de fan van de CPU draait gewoon. ik ben op het moment vrij benieuwd wat er aan de hand is haha! dat rode lampje dat er brand is volgens mij van de harddisk, maar dit lijkt mij geen kwaad te kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan