Problemen metToshiba Satellite

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cesar

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hoi ik ben er weer en weer met een raar probleem.
Enkele dagen geleden tijdens het internetten, draadloos met netgear, kreeg ik een melding dat er problemen waren met ethernet controller. Ik heb toen mijn laptop opnieuw gestart en hij deed het weer.
Daarna begonnen de prolemen opnieuw. Het volgende gebeurd bij het opstarten van mijn laptop: ik krijg een van de twee onderstaande mededdelingen; schijfleesfout of

Intel UNDI, PXE-2,0 (build 082) copyright (c) 1997-2000 intel corporation

For Realtex RTL 8139(x)/8130/810xPCI Fast ethernet controller V2.13 (020326)

PXE-E61: media test failure, check cable

PXE-M0F:existing PXE ROM

Bij de eerste melding blijft de laptop vast en bij de tweede herhaalt zich deze melding steeds opnieuw.

Ik heb het volgende geprobeerd
Alles opnieuw instaleren met de bijkgeleverde diskette (een recovery diskette)
na enkele keren opstarten kwam het probleem opnieuw;
XP volledig installeren dit ging niet omdat ik de melding kreeg dat er geen harde schijf was.
Met een collega hebben de harde schijf opnieuw geformateerd
tot onze verbazig na het formateren verscheen opnieuw alles wat ik geinstaleerd had (alsof niets was gebeurd). Vanaf dat moment werkte mijn laptop goed tot vandaag, ik kreeg opnieuw de lange melding. Na het opstarten deed hij het weer.

Ik begrijp niets van wie kan mij helpen.

Groetjes Cesar

Waarschijnlijk is er iets mis met je hardeschijf.
Aangezien je laptop niet kan starten van de schijf zoekt hij naar andere opstart media, waaronder je netwerkkaart.

de melding

Intel UNDI, PXE-2,0 (build 082) copyright (c) 1997-2000 intel corporation

For Realtex RTL 8139(x)/8130/810xPCI Fast ethernet controller V2.13 (020326)

PXE-E61: media test failure, check cable

PXE-M0F:existing PXE ROM

Betekend dat je laptop probeert op te starten via het netwerk, aangezien hij niet aangesloten is op het netwerk geeft hij de melding PXE-E61: media test failure.
Ookal is hij aangesloten op een netwerk dan moet er een PXE aanwezig zijn.
Dit alles wordt vaak binnen het bedrijfsleven gebruikt voor het installeren van een grote hoeveelheid pc's.

problemen met toshiba satellite

Hoi Nick, hoe kan ik mijn harde schijf controleren.
Wat ik niet begrijp is dat eenmaal binnen mijn laptop doet het wel. Hij valt wel wel eens uit ik vraag mij af als dit te maken heeft met stof in de kast? verder kan ik weinig doen ik heb geen idee hoe ik mijn laptop moet openen. Is er een test om de temperatuur van mijn laptop te controleren?

groetjes Cesar

je kunt in de bios controleren of je een functie "hardware monitor" kun vinden.
Hier staat de temperatuur van je moederbord&processor.
Als je deze functie niet kunt vinden kun je het in windows zien met het gratis programma speedfan

probleem met toshiba satellite

Hoi Nick,
Mijn probleem is nog niet opgelost, hoe kan ik mijn harde schijf controleren? mbt het programma speedfan deze kan ik niet downloaden vanuit je link ik zal het via google downloaden. groetjes Cesar en fijne feestdagen

Het probleem met mijn laptop is blijkbaar opgelost, hij doet het weer. Hij is wel wat langzaam bij het opstarten, maar ik krijg de foutmelding niet meer. Wat ik gedaan heb is mijn pc met enkele hulprogrammas schoongemaakt. Oude bestanden, en resten van oude programmas zijn verwijderd.

groetjes Cesar

Hoi mijn antwoord was eenbeetje voorbarig vanochtend begon mijn laptop dezelfde prpobleem te vertonen. Ik krijg dezelfde melding weer.

ik begrijp niets van.

groetjes Cesar

Hoi Nick,
Mijn probleem is nog niet opgelost, hoe kan ik mijn harde schijf controleren? mbt het programma speedfan deze kan ik niet downloaden vanuit je link ik zal het via google downloaden. groetjes Cesar en fijne feestdagen

Sorry voor mijn late antwoord:
Start > Uitvoeren > CMD
<enter>
Nu krijg je een zwart venster, hier typ je in: chkdsk /f
Nu vraag je pc of de hardeschijf bij de volgende start gescand moet worden, beantwoord dit met ja.
Je laptop opnieuw starten en de hardeschijf wordt gecontroleerd.

Hoi Nick, ik heb gedaan wat je gezegd hebt maar ik heb gemerkt dat bij het opstarten van mijn pc na een zwarte scherm direkt gaat naar de scherm van windows en het gedeelte waar je kan kiezen om naar de setup te gaan niet meer zichtbaar is.
Groetjes Cesar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan