Hoi ik ben er weer en weer met een raar probleem.
Enkele dagen geleden tijdens het internetten, draadloos met netgear, kreeg ik een melding dat er problemen waren met ethernet controller. Ik heb toen mijn laptop opnieuw gestart en hij deed het weer.
Daarna begonnen de prolemen opnieuw. Het volgende gebeurd bij het opstarten van mijn laptop: ik krijg een van de twee onderstaande mededdelingen; schijfleesfout of
Intel UNDI, PXE-2,0 (build 082) copyright (c) 1997-2000 intel corporation
For Realtex RTL 8139(x)/8130/810xPCI Fast ethernet controller V2.13 (020326)
PXE-E61: media test failure, check cable
PXE-M0F:existing PXE ROM
Bij de eerste melding blijft de laptop vast en bij de tweede herhaalt zich deze melding steeds opnieuw.
Ik heb het volgende geprobeerd
Alles opnieuw instaleren met de bijkgeleverde diskette (een recovery diskette)
na enkele keren opstarten kwam het probleem opnieuw;
XP volledig installeren dit ging niet omdat ik de melding kreeg dat er geen harde schijf was.
Met een collega hebben de harde schijf opnieuw geformateerd
tot onze verbazig na het formateren verscheen opnieuw alles wat ik geinstaleerd had (alsof niets was gebeurd). Vanaf dat moment werkte mijn laptop goed tot vandaag, ik kreeg opnieuw de lange melding. Na het opstarten deed hij het weer.
Ik begrijp niets van wie kan mij helpen.
Groetjes Cesar
Enkele dagen geleden tijdens het internetten, draadloos met netgear, kreeg ik een melding dat er problemen waren met ethernet controller. Ik heb toen mijn laptop opnieuw gestart en hij deed het weer.
Daarna begonnen de prolemen opnieuw. Het volgende gebeurd bij het opstarten van mijn laptop: ik krijg een van de twee onderstaande mededdelingen; schijfleesfout of
Intel UNDI, PXE-2,0 (build 082) copyright (c) 1997-2000 intel corporation
For Realtex RTL 8139(x)/8130/810xPCI Fast ethernet controller V2.13 (020326)
PXE-E61: media test failure, check cable
PXE-M0F:existing PXE ROM
Bij de eerste melding blijft de laptop vast en bij de tweede herhaalt zich deze melding steeds opnieuw.
Ik heb het volgende geprobeerd
Alles opnieuw instaleren met de bijkgeleverde diskette (een recovery diskette)
na enkele keren opstarten kwam het probleem opnieuw;
XP volledig installeren dit ging niet omdat ik de melding kreeg dat er geen harde schijf was.
Met een collega hebben de harde schijf opnieuw geformateerd
tot onze verbazig na het formateren verscheen opnieuw alles wat ik geinstaleerd had (alsof niets was gebeurd). Vanaf dat moment werkte mijn laptop goed tot vandaag, ik kreeg opnieuw de lange melding. Na het opstarten deed hij het weer.
Ik begrijp niets van wie kan mij helpen.
Groetjes Cesar