problemen muis op pc met windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees46

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2013
Hallo allemaal,

Ik heb al even op het forum zitten kijken maar zie mijn probleem er niet bij staan volgens mij.
Het is al heel wat maanden inmiddels dat mijn logitech lx7 (optical) muis (draadloos) raar doet. Als ik bijvoorbeeld op internet zit dan staat hij soms zomaar ineens linksboven in de hoek of ergens bovenaan in het midden, en als ik dan de muis beweeg heeft hij de pagina vast en wil hij deze meetrekken. Ook gebeurt het regelmatig dat hij ineens onderin de taakbalk een pictogram van een programma vastpakt.
Wat ik zelf al gedaan en geprobeerd heb is een nieuwe muismat gekocht en ook heb ik in apparaatbeheer de muis al een keer verwijderd en toen de pc opnieuw opgestart, zodat hij hem opnieuw kon installeren. Helaas heeft dit niet geholpen.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen dit irritante probleem op te lossen.

Groet Cees

Dan zou ik bijna gaan denken richting overgenomen (gehackte) pc door iets of iemand of interferentie van e.o.a. apparaat (muis van huisgenoot b.v. magnetron whatever.) in de nabije omgeving.
Heb je toevallig nog andere apparaten die draadloos werken? Probeer het probleem te traceren op het moment dat het zich voordoet, controleer of er op dat moment iemand anders in je omgeving bezig is met een draadloos apparaat o.i.d.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat mijn pc gehackt is. Heb hem van de week nog laten scannen met mijn antivirus (nod32) maar niks gevonden.
Verder ben ik de enige hier in huis en heb ik een ingebouwde oven met magnetron functie.
Wel heb ik vaak mijn mobiele telefoon hier op mijn bureau bij de pc liggen. Ik zal eens proberen om deze op een andere plek in de kamer te leggen en kijken hoe het dan gaat. Dat laat ik dan weer weten.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Indien je die zender/ontvanger USB dongle ervoor in een front USB stopt, gaat het dan beter?
Mijn probleem met een draadloos toetsenbord en in het verleden met een draadloze muis opgelost.
Muis nu weer met draad, ondingen die draadloze al de afstand net te groot is.

Er bestaan verlengsnoertjes om hem wat meer in de buurt van de muis te krijgen, ook van Logitech indien bovenstaande werkt.

Je gebruikt ook Setpoint?

Ik maak geen gebruik van setpoint.
Heb de tip van Mik opgevolgd, door in mijn geval mijn mobiele telefoon bij mijn pc weg te leggen. Op het eerste oog lijkt het wat beter te gaan.
Moet nog wel even vermelden dat ik mijn muis nog via een omvormstekker in de muis ingang op de pc heb zitten. Hier zit hij al jaren in.
Mocht het weer mis gaan dan zal ik mijn USB dongle eens in een usb poort doen en kijken hoe dat gaat.

Van mij mag dit topic gesloten worden. Ik heb inmiddels een nieuwe muis en deze werkt tot nu toe zonder problemen. :)
Bedankt voor het meedenken!

Klik in je starterspost bij het rode vraagteken op "Vraag is niet opgelost" en je krijgt de optie om je vraag op opgelost te zetten. :thumb:
Ik heb die mogelijkheid niet omdat het mijn sectie niet is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan