Problemen na clean install

Status
Niet open voor verdere reacties.

mboetnee

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
Berichten
6
Vanwege problemen met de computer was ik genoodzaakt een clean install uit te voeren. Dat heb kunnen doen zonder enig probleem. Heb XP weer compleet opnieuw geinstalleerd inclusief formateren van harde schijf. Sinds de clean install doet mijn dvd-rom speler het niet meer. In zoverre, hij herkent een data-cd als een audio cd. De dvd-rom speler wordt wel herkent, juiste merk en type in het systeem. Heb XP inmiddels voor de tweede keer geinstalleerd zonder succes. Heb er ook al een andere dvd-rom speler in gehangen maar kreeg daarmee precies hetzelfde probleem. Voor de clean install heeft de dvd-rom speler het altijd perfect gedaan.

Iemand een idee of oplossing of enig ervaring met dit probleem?

Thx and Grtz mboetnee
 
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad en ik heb het als volgt opgelost:
Klik met rechts op Deze Computer, dan Eigenschappen, Hardware, Apparaatbeheer, zoek in de lijst de IDE/ATAPI controllers, klik op de + die hiervoor staat en kies het kanaal (primair of secundair) waar de DVD speler op aangesloten is. Als je nu op dit kanaal dubbelklikt krijg je de eigenschappen te zien. Kies dan de tab Geavanceerde instellingen en zet bij het apparaatnummer waar de DVD speler op zit de overdrachtsmodus op alleen PIO.
Misschien een lapmiddel maar het heeft bij mij goed gewerkt.
Mocht het niet duidelijk zijn kun je me een PB sturen, dan mail ik je een wat uitgebreidere uitleg.
 
@ big john

Harstikke bedankt voor de goeie tip. Probleem opgelost.
Kan ik weer verder met installeren van allerlei progjes.

Thx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan