problemen na gebruik msconfig

Status
Niet open voor verdere reacties.

delarge

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2007
Gistere was ik aan het proberen om meer ram geheugen vrij te maken door 'selectief opstarten' te kiezen in het 'hulpprogramma voor systeemconfiguratie'-window. Na wat geprutst hierin koos ik achteraf gewoon terug de optie 'normaal opstarten' omdat ik ervan uitging dat al mij gepruts dan ongedaan zou gemaakt zijn. Sindsdien vindt de computer geen printer meer, usb-keys worden niet meer herkend en de menu's kunnen enkel nog weergegeven worden in de windows-klassiek versie. Een aantal van de stuurprogramma's zijn dus blijkbaar blijvend verdwenen. Waar ben ik in de fout gegaan? Is het nog mogelijk om dit te herstellen? Moet ik alle missende programma's herinstalleren?

help please, want ik heb mijn printer dringend nodig! :(

ja, ik had 1 herstelpunt en dat heb ik uitgetest. het veranderde echter niets. de datum van dit herstelpunt is echter gisteren (28/09), juist op het moment dat ik aan het proberen was om 'selectief' op te starten. om de zaak nog erger te maken zijn er bovendien geen andere herstelpunten meer, hoe dat komt weet ik ook niet direkt. heb al verscheidene malen geprobeerd terug op dit herstelpunt te kiezen voor 'normaal opstarten', maar tevergeefs.

Heb je alle vinkjes weer aangevinkt in msconfig > opstarten?

Laatst bewerkt:
ja, alles is aangevinkt, maar ik zie al direct aan de lijst dat er een aantal programma's gewoon verdwenen zijn. op reis vertrokken naar het goede weer zeker? naar mijn (beperkt) inzicht heb ik niets gedaan dat dit kan verklaren. bij het 'selectief opstarten' heb ik een aantal zaken uitgevinkt, dat wel, maar dat verklaart toch niet waarom ze dan uit de lijst verdwijnen als ik erna terug kies voor 'normaal opstarten'? of wel..?

in het configuratiescherm kan ik het mapje hardware niet meer openklikken. in het foldertje geluiden en audioapparaten staat alles op: geen audioapparaat (en ik kan er ook geen selecteren). de lijst onder systeem>hardware>apparaatbeheer is volledig leeg. Ook het mapje printers en faxapparaten is leeg. in het mapje software is alles nog wel aanwezig, dus de stuurprogramma's werken nog wel (denk ik) maar geen een van de usb-apparaten werkt (de usb-leds op de verschillende apparaten wijzen echter op een verbinding met de computer). ik snap ook niet waarom mijn computer geen enkel deftig herstelpunt meer heeft terwijl ik nooit de settings van systeemherstel heb veranderd. zo ironisch dat dan juist het enige aanwezige automatisch gemaakte herstelpunt juist gemaakt is als alles om zeep was. op 1 minuut is mijn computer totaal nutteloos geworden. nog suggesties iemand?

Laatst bewerkt:
ik heb vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk heb ik maar gewoon besloten alles van de computer te gooien en opnieuw te beginnen. probleem opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan