Problemen na gebruik RegCleaner!

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
2.744
Nu heb ik een vraag namens een paniekerige kennis die mij belde. Het gaat dus over de super stabiele ;) :(systeem XP home.
Na dat hij met RegCleaner de boel heeft opgepoetst is de ellende begonnen: geen internet en mail, aangeklikte icoontjes reageren niet, systeem herstel werkt ook niet meer.
Ik dacht 1 makkelijk: back-up van RegCleaner terug zetten = werkt dus niet
Telefonisch helpdesk: de handleiding van Microsoft = XP opnieuw instaleren werkt niet! Na het klikken op Instaleren, PC blijft hangen, gebeurd niets!
Heb voorgesteld : Start/Uitvoeren en dan typ: sfc /scannow
Deze werkt ook niet, PC geeft de melding = kan sfc.exe niet openen, kies een programma om deze bestand te openen.
Als je: regedit typt, gebeurd hetzelfde (melding).
Bij de melding over SFC.EXE zat toch een lichtpunt: hij kreeg de mogelijkheid om voor mogelijke update op internet te gaan.
Hoewel op de PC een McAfee antivirus aanwezig is, heb ik hem voor virussen laten scannen bij Housecall. Niets gevonden!
Vervolgens heb ik hem telefonisch naar: bootdisk.nl geleid. Boot voor 98SE en voor ME laten downloaden. Downloaden lukt wel maar het bestand is dan een EXE en vervolgens is deze opnieuw niet te openen.
Hoe krijgt men deze PC weer goed? Op de PC draait (draaide) nog: AdAware, SpywareBlaster en is de Hijack lijst ook gecheckt door Pieter (hier).
Nogmaals: de ellende is begonnen met RegCleaner en systeem herstel werkt niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Daarom maak ALTIJD eerst een back up van je regestry....

heeft dat programma dat niet voor je gedaan?
in de map van het programa ofzo?

en anders denk ik dat een Format c:/ de beste oplossing is
 
KaWouter:
1- Backup van de register (systeem herstel) werkt niet!

2-Je kan bij dat programma (RegCleaner) niet komen! Als hij iets aanklikt wordt icoontje doorzichtig maar gebeurd niets! Dus de *exe bestanden werken niet! Ik dacht eerst aan de 'pinfi' virus dat EXE's verknalt, en daarom liet ik hem online scannen bij Housecall.

3-Format C is voor mij ALTIJD dé laaste oplossing!!

Falco
 
Als ik dat zo lees zijn de exe-bestanden aangetast, mogelijk heb je wat aan deze link, post van Crash.
 
Probeer dit eens

Hernoem de bijlage van exe_fix.txt in exe_fix.reg dubbelklik er op en geef toestemming.
 
Laatst bewerkt:
Gezina, bedankt, ik heb nu dat EXEFIX bestand gedownload. Ik ga vanavond kort heen en dan meld ik het als het lukt.

Ruud: geprobeerd (jou tip) maar dat werkte niet. PC ging wat ratelen, opnieuw opstarten en verder niets, dus dat werkt niet.

Jozo: Heb bijlage uitgeprint maar (sorry) in snap het niet. Ik zie daar geen exe_fix.txt? En waar moet je dit hernoemen, in het register? Dat kan niet omdat je komt niet in het register. Als hij: regedit intypt en vervolgens Enter dan komt het melding dat XP kan regedit.exe niet openen.

Ik ga vanavond kort heen omdat telefonisch consult lukt niet en kan ik ook gelijk dat EXEFIX progje proberen.

Bedankt voor de tips
Groetjes
Falco
 
Gezina, ik keek net nog de txt file bij dat EXEFIX. Daar staat het volgende:
EXEfix08 for Windows 95/98 - Freeware by rmbox


This program will restore the standard "EXE" information
into a Trojan altered Windows 95/98 Registry.


1. Click on the EXEfix08.com to restore the correct exe settings.



More information:

When current Anti-Virus software packages spot some trojans,
they delete or quarantine it.
This can create a system paralysis that will not allow any of the
programs with an "EXE" extension to work.

The EXEfix08 will end this paralysis and allow the programs to
operate normally again.

The next step in the trojan removal is to edit it from your
System Files and Registry.

Please see the Rx-Pack download for further assistance.

EXEfix08 only imports the neccessary "exe" data.
It does not make any other changes to your Registry.
It will not leave any unknown files on your computer.

Just click on it and let it fix things for you.



~ rmbox 12/24/2000
Ik hoop dat ik de boel (XP DUS !!!) niet ga verzieken. Het staat niets over XP in dat tekst :eek:

Falco
 
Dan zou ik nog even niet dat progje gebruiken en mogelijk de reactie van Jozo, wat betreft zijn suggestie, afwachten.
 
Download de bijlage en verander de extensie van txt naar reg, dan heet het bestand dus exe_fix.reg
Dubbelklik op dat bestand en er wordt om toestemming gevraagd om iets aan het register toe te voegen klik dan op ja.
De verandering van txt naar reg is nodig omdat het niet is toegestaan om er *.reg bestand als bijlage te plaatsen.

Iets duidelijker nu ?
 
DUIDELIJK JOZO !!! :D :D :D

Dat andere: fix.exe werkte dus niet, bij het er op klikken weigerde XP te openen.

Ik meld me nog over dit

Bedankt!

Groetjes
Falco
 
Hi Guys & Girls!
Helaas was ik te laat. Ik zag in jou link Jozo dat bij anderen werkte wel. Ik kon het niet meer uitvoeren omdat mijn kennis is gaan klooien met de 6 opstart floppy’s van XP + CD van XP. Hij zegt dat hij niet heeft geformatteerd maar toch is hij nu alles kwijt. Hij belde me net, internet werkt weer, hij heeft zijn antivirus (McAfee) opnieuw er op. De antivirus haalt alle updates binnen maar de nieuwste weer niet.
Verder is hij alle andere programma’s kwijt.
Ik zet deze topic op opgelost omdat ik nu niets meer kan doen.
Bedankt voor de tips :thumb:

Groetjes
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan