Problemen na installatie Norman

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.Elissen

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Hallo,
Ik heb altijd AVG gebruikt. Ik kon nu echter legaal van het werk van mijn vrouw Norman krijgen. Na installatie werd de p.c. steeds trager en liep uiteindelijk vast. AVG had ik vóóraf verwijderd. Hitman pro staat er wel nog op.
Uiteindelijk lukte het wel nog met veel moeite om Norman te deïnstalleren en AVG opnieuw te installeren. Het probleem leek heel even opgelost maar na een uur kwam hetzelfde probleem weer terug. De p.c start op , je kunt de gebruiker kiezen, maar daarna kun je niets meer.
Ik heb via mijn 2e partitie waar ook XP op staat alle schijven gescand met Superantispyware en daarna ook nog eens met AVG. Het probleem op de C schijf blijft echter hetzelfde.
vr gr. John.

Haal Hitman er eerst maar eens af en probeer het dan nog een keer opnieuw met Norman.

Norman is een absoluut niet zuigende scanner, dus dááraan ligt het niet.

Haal Hitman er eerst maar eens af en probeer het dan nog een keer opnieuw met Norman.

Norman is een absoluut niet zuigende scanner, dus dááraan ligt het niet.

Kan het géén virus zijn? Nu kan ik er hitman niet afhalen, want hij loopt gelijk vast.
Ik kan eigenlijk alleen maar vanaf D werken

Start eens op in de veilige modus en verwijder dáár Hitman én Norman en installeer Norman na een nieuwe F8 opstart in de veilige modus. Doe dan een volledige systeemscan (= een rechtseklik op het Normanincoontje en dan "vaste schijven scannen".
Dit kan een uur duren.
Als de pc dan niet vastloopt hierna opnieuw opstarten en éérst Norman updaten (=rechtse klik op het Norman icoontje en dan "internet-update") Doe vervolgens nóg een keer een scan van de harddrives.

Download ook spybot Search and destroy en laat ook die naar je systeem kijken.
Download ook Ccleaner en laat deze tool je systeem "schoonmaken"".

Start eens op in de veilige modus en verwijder dáár Hitman én Norman en installeer Norman na een nieuwe F8 opstart in de veilige modus. Doe dan een volledige systeemscan (= een rechtseklik op het Normanincoontje en dan "vaste schijven scannen".
Dit kan een uur duren.
Als de pc dan niet vastloopt hierna opnieuw opstarten en éérst Norman updaten (=rechtse klik op het Norman icoontje en dan "internet-update") Doe vervolgens nóg een keer een scan van de harddrives.

ok ga ik proberen. Bedankt alvast

Dit kan een uur duren.

Op dit moment heb ik er AVG opstaan. Norman is al verwijderd. Verandert dat iets aan de actie die ik moet ondernemen?

Als AVG er al op stond en je had tevens Norman erop, dan is dat ook een lastige situatie.

Wat de acties betreft: verwijder in de veilige modus: Hitman, AVG en Norman en herstart de machine, wederom in de F8 modus. De andere acties zoals reeds beschreven.

Als AVG er al op stond en je had tevens Norman erop, dan is dat ook een lastige situatie.

Wat de acties betreft: verwijder in de veilige modus: Hitman, AVG en Norman en herstart de machine, wederom in de F8 modus. De andere acties zoals reeds beschreven.

Hallo,
In de safe mode kon ik Norman niet verwijderen. Melding: door de systeembeherder onmogelijk gemaakt.
Ik heb nu wel alles verwijderd en daarna in de gewone modus Norman nogmaals geïnstalleerd. (in safe mode ging dat ook niet). Nu heb ik weer alles schoon, want ik kreeg weer dezelfde problemen. Nu is er dus alles af en functioneert alles weer, maar zonder virusscanner en dat kan natuurlijk ook niet!
Géén idee!
Zou ik AVG nog eens proberen te installeren nu alles er af is? Op zich was ik daar ook niet ontevreden over.

Ik zou het weekend even overleven en maandag even 0900-2356676 bellen, Norman is een uitstekende scanner dus het moet goed gaan werken.

Ik zou het weekend even overleven en maandag even 0900-2356676 bellen, Norman is een uitstekende scanner dus het moet goed gaan werken.

Wat ik zo vreemd vind, is dat wanneer ik de virusscanners eraf gooi alles weer werkt. Ik heb het ook met AVG geprobeerd. Zodra ik er een virusscanner op zet, werkt er niets meer. Het heeft dus niet echt iets met Norman te maken.

Wellicht heeft de helpdesk van Norman vaker met dit bijltje gehakt en kunnen zij je direct de oplossing bieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan