Problemen na installeren sp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Nadat ik sp3 heb geinstalleerd op een windows xp professional systeem dat voorheen sp2 was heb ik volgende probleem:

wanneer ik firefox open maakt ie geen verbinding met internet. Open ik outlook: maakt ie geen verbinding met internet/mailserver.

Maak ik in firefox verbinding met de router doet ie dat wel, en wanneer ik dan wel probeer verbinding te maken met internet doet ie het wel, ook via email ontvangt en verzend ie alles zoals het hoort.

Sluit outlook express, sluit firefox, open firefox opnieuw: zelfde probleem...

Hopelijk kan iemand me vertellen wat het probleem is. Om voorlopig geen problemen te hebben (tijdens een examenperiode is er nu niet zoveel tijd om met probleemoplossing bezig te zijn) heb ik momenteel even systeemherstel toegepast.
 
Hoi,

Service pack 3 kan meestal niet op computer met AMD processors. Dus als je die hebt dan weet je hoe het komt.(meestal)

Verder zou ik zeggen wacht er voorlopig nog even mee.

p.s. succes met je examen
 
Zeg gerust examens:p

Is idd een amd-processor, heb hier bijna alleen amd's

Maar daar kan het toch niet aan liggen, ofwel?:s
 
eerst alle andere updates instralleren en dan pas sp3 ik had het zelfde probleem heb ik op deze manier opgelost
 
Hoi,

Service pack 3 kan meestal niet op computer met AMD processors. Dus als je die hebt dan weet je hoe het komt.(meestal)

Verder zou ik zeggen wacht er voorlopig nog even mee.

p.s. succes met je examen

Mag ik vragen waar dat vandaan komt heb er hier vier pc's met amd en probleemloos sp3 erop geinstalleerd.
waar het wel aan kan liggen helaas dat weet ik niet, maar ik kan niet geloven dat het door amd komt.

Modag
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp is het vooral het geval dat HP pc's gaan rebooten?

Dit probleem had ik dus niet al ging het wel om een hp. Maar dan kan ik gewoon die fix gebruiken die in hetzelfde topic wordt aangereikt?

M'n eigen pc (acer-laptop) heeft ook een amd, maar dat zou dan geen probleem mogen zijn?
 
Het hoeft niet specifiek op HP computers betrekking te hebben, het ligt er aan hoe de computerfabrikant de orginele installatie gedaan heeft

The problem is a registry value, present on images created with Intel processors, that causes a driver (intelppm.sys) to load at boot

Frapant is het wel dat voornamelijk HP pc's er last van hebben en andere fabrikanten (ook met AMD's) beduidend minder.

De fix zou moeten werken, alhoewel ik hier geen AMD pc's heb staan om het te proberen.
 
Ik ben nu de hp aan het updaten... Er stonden inderdaad nog 2 high priority-updates als verborgen. Straks sp3 weer installeren en hopen dat ie het deze keer wel doet met het internet/netwerk en dat ie geen heropstartproblemen geeft. Hopen dat ik dat geluk dan ook heb met m'n acerlaptop. Maar daar wacht ik dus nog even mee.
 
Als je het nieuwsbericht goed doorleest zie je dat het alleen voorkomt bij fabrikanten van kant en klare systemen die een 'intel systeem' gebruiken om hun (recovery)software mee te maken, daardoor komt er een bestand (intelppm.sys) mee in de software, deze veroorzaakt een continu bootend systeem als de combinatie XP sp3 + AMD processor gebruikt wordt.
Heb je dus een eigenbouw systeem of is jouw (recovery)software niet op een intel systeem gemaakt, zal je geen last hebben.
 
Hoi,

Duidelijk dan zal het wel door de eigen bouw komen klonk me een beetje vreemd in de oren

Bedankt voor de uitleg.

Modag
 
Het is ondertussen perfect gelukt...

Denk niet dat het aan hp lag (ik heb trouwens de pc eens zelf geformatteerd zonder de recoverypartitie te gebruiken dus softwarematig is het nu geen hp meer...

Maar inderdaad eerst updaten en dan SP3 pas installeren.

Bedankt!:thumb:
 
Tweemaal SP3 instal mislukt

Hier niet meer behandeld
 
Laatst bewerkt:
maar ja, laat het dan maar vallen want de vraag is toch opgelost als ik me niet vergis :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan