problemen na spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

shadowreaper112

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
hey mensen,

gisteren verveelde ik me kapot en door: lolololol (of iets in die trend) in te vullen bij google, en de derde of vierde site aan te klikken was het raak: ik had een mooi beetje spyware binnen, de oude vertrouwde AV antivirus! Hij zegt natuurlijk dat ik geïnfecteerd ben met dingen die de apocalyps/armageddon voorspellen, maar deze heb ik kunnen verwijderen m.b.v Hijackthis en Malwarebyte's anti-malware.

nu heeft AV antivirus voor die tijd een paar dingen voor elkaar gekregen die nog steeds problemen veroorzaken, namelijk:

1. Ineens is mijn WinXP versie niet meer geactiveerd, en ik moet hem activeren
2. er zijn geen netwerkverbindingen meer, en ik heb geen idee hoe ik het terug moet halen (in de taakbalk staat ook geen icoontje meer van 'draadloos netwerk')

ik ben de afgelopen jaren al heel snel overgestapt naar winVista en Win7, dus xp is weer een beetje wereldvreemd voor me

ik werk nu even op een oude fujitsu siemens laptop (die is dus geïnfecteerd...)

any suggestions? :confused:

alvast bedankt!

2 dingen waar je zeker even moet kijken:
Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Kijk of er (netwerk-)apparaten uitgeschakeld staan en/of met een geel uitroepteken ervoor.
Kijk ook onder Netwerkadapters of je draadloze netwerkkaart wordt genoemd.

Check ook of je niet een of ander schuifje of toetscombinatie op de laptop nodig hebt om de draadloze netwerkkaart in te schakelen.

Netwerkverbindingen: Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Kijk of dáár misschien (draadloze) netwerkverbindingen uitgeschakeld staan etc.

Succes,

Tijs.

thanks man, de eerste optie heb ik gedaan, blijkbaar werken alle netwerkkaarten normaal, en mn netwerkverbindingen ga ik dan nu ff uitproberen.

ligt het anders misschien aan t feit dat ik ineens mn versie moet activeren?

Als je nu 'normaal' bent opgestart (dus niet in Veilige modus) dan mag die activatie-vraag niet de reden zijn: Per slot van rekening moet je ook via Internet kunnen activeren! :D

Tijs.

ok uitgeprobeerd, er staan geen verbindingen bij netwerkverbindingen, en wizard netwerk toevoegen wordt niet uitgevoerd omdat er "een hardwareapparaat niet aangesloten" staat (er staan wel 2 verschillende netwerkadapters)

Je bedoelde dat er wel 2 verschillende netwerkadapters in Apparaatbeheer staan, maar dat je in Netwerkverbindingen nu geen netwerkverbindingen ziet. Bovendien staan die 2 netwerkadapters in Apparaatbeheer als Ingeschakeld en zónder geel uitroepteken en zónder rood kruis.
Is dat inderdaad de situatie nu?

Indien ja, dan is er een (groot) probleem. Ik heb daar geen pasklaar antwoord op, momenteel.

Tijs.

ehh...

ja

zal ik anders proberen om die activatie dingen weg te krijgen? misschien blokkeert dat mijn verbinding en is dat een soort achterblijfsel van AV antivirus (die schakelt namelijk je internet uit)

Nogmaals: Activatie hoort niet de oplossing te zijn (maar proberen kan altijd, natuurlijk). In dat geval zul je dus moeten uitwijken naar activatie via de telefoon.

Verder zou je kunnen kijken of deze informatie wellicht ervoor kan zorgen dat je netwerkverbindingen wél worden getoond en/of probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf
Rechtsklik op nettcpip.inf en kies Installeren

Andere mogelijkheid om te proberen is om in Apparaatbeheer beide netwerkadapters te verwijderen, de pc te herstarten en te kijken of er dan wél weer onder Netwerkverbindingen wat genoemd wordt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
pc naar reparateur -> gefixt

ik heb nog steeds geen idee wat het was maar thanks voor de hulp, ik sluit de vraag wel af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan