Problemen na update Bios...

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Pointer

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2009
Hallo,

Ik wou vandaag me Bios updaten met een Bios van de maker van me moederboord, het probleem is dat de computer vastliep terwijl mijn bios werd geupdated. Ik heb op de Reset-knop gedrukt, maar nu krijg ik geen beeld, en om de paar seconden een piepje, is mijn Bios verwijderd en hoe krijg ik hem terug?

Alvast bedankt:(

EDIT: Er staat een BACKUP van de orginele Bios op mijn harde schijf... hoe kan ik daar bij?
Ik heb een Foxconn moederboord, AM2+Ready A6VMX
Ik las net dat met een storing/stroomuitval 8/9 keer je je moederboord weg kan gooien, daar heb ik na 2 maanden geen zin in :(
De upgrade vond ik hier

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik wou vandaag me Bios updaten met een Bios van de maker van me moederboord, het probleem is dat de computer vastliep terwijl mijn bios werd geupdated. Ik heb op de Reset-knop gedrukt, maar nu krijg ik geen beeld, en om de paar seconden een piepje, is mijn Bios verwijderd en hoe krijg ik hem terug?

Alvast bedankt:(

EDIT: Er staat een BACKUP van de orginele Bios op mijn harde schijf... hoe kan ik daar bij?
Ik heb een Foxconn moederboord, AM2+Ready A6VMX
Ik las net dat met een storing/stroomuitval 8/9 keer je je moederboord weg kan gooien, daar heb ik na 2 maanden geen zin in :(
De upgrade vond ik hier

dat lijkt mij onzin, mijn stroom is al tig keren uitgevallen en hij werkt nog steeds (al sinds 2003)

Ik weet niet precies wat en hoe maar ik heb ooit gehoord dat je een BIOS los kunt installeren? misschien een optie?

Ja, een normale storing ZONDER dat je de upgrade doet is geen probleem, maar als je de update doet, blijkbaar wel :( ik heb nog wel garantie smoezen

en hoe vaak is hij dan uitgevallen?

En die BIOS los installeren?

Maar Max, Ga wel niet in de BIOS zitten rommelen. Als je dat verkeerd doet kun je 'm weggooien en heb je zelfs niets meer aan een ghost Image

Je kan misschien een "blind flash" doen.
Daarmee zou je hem weer tot leven kunnen brengen.

Ik vraag me wel af wat de reden was van de vastloper.
Misschien toch een verkeerde file gekozen?

Hoi !

Stroomuitval tijdens het flashen van je bios is in principe einde verhaal voor je mobo !

Zeker als je flashed via een tooltje in Windows !

Tenminste: een bios-chip is te vervangen voor 25 euri's ongeveer.

Je kunt nog proberen op te starten met een bootable floppy voorzien van het originele bios, maar ik geef je weinig kans.

Greetz,

Harry.

waarom ben je je BIOS eigenlijk gaan flashen als het zo'n riskant zaakje is???

Ik heb mijn pc naar de winkel gebracht, ik het niets verteld over het uitvallen, dat voor de Bios update begon, nu maar hopen dat me garantie werkt...

EDIT: ik deed dit op Windows 7... misschien geen goed idee geweest, ik blijf er voortaan van af...

Laatst bewerkt:
Hoi !

Een bios-flash is in zoverre riskant, dat het gemiddeld in 10 % van de gevallen fout gaat.

Als je ervaren gebruiker bent flash je in DOS, dus niet via een tooltje in Windows.

In dit geval heeft @TS gelukkig een mobo van 40 euri's, dus dan valt de schade mee.

Heb je net een nieuw mobo van 200 euri's+ is het goed balen, lijkt me.

Greetz,

Harry.

Laat maar, ik heb het bij de winkel gebracht, niets over de update gezegd, alleen over een eerder probleem, met geluk doen ze gelijk mijn Bios gratis erbij, ik doe nooit meer een update.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan