Problemen na Windows Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

MVoetee

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2015
Hallo,

Ik heb een Lenovo B575e met windows 7 onlangs verkregen met een schone windows installatie.
Laptop van mijn moeder,
Voor haar heb ik haar biografie gedigitaliseerd via wordpad daar ben ik gisteren avond en vandaag mee bezig geweest.
Opgeslagen op bureaublad.
Na het afsluiten vanmiddag ging de laptop 69 updates doen na een uur had hij er pas 22 verwerkt. Uiteindelijk heeft hij alle updates verwerkt om 18:00uur dacht ik ga even verder met de biografie.
De laptop blijft na het opstarten hangen op FASE 5 van 5 FOUT bij het configureren wijzigingen ongedaan maken schakel de computer niet uit.
Hij blijft dus op deze melding hangen via de F8 toets heb ik alle functies al geprobeerd en iedere x komt dit weer in beeld. De biografie mag niet verloren gaan wat moet ik doen.
Graag deskundig advies gewenst.

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Pak de Win 7 DVD waarmee de machine van Windows is voorzien. Dan daarmee opstarten en de herstelfunctie gebruiken.

Ik heb er geen windows 7 dvd bij gekregen. Alleen de laptop met voeding.

Ik heb er geen windows 7 dvd bij gekregen. Alleen de laptop met voeding.

begrijp ik jou goed dat wanneer je opstart middels F8 en je kiest de optie 'opstarten in veilige modus', dat je in dezelfde vervelende 'hang' situatie terecht komt?

gast0225, klopt of ik nu opstarten met veilige modus druk of een andere aanduiding die in het rijtje staat. Elke keer blijft het systeem hangen op die melding.
Net kwam ik in een venster terecht opties voor systeemherstel ik klikte volgende en heb vervolgens opstartherstel gedaan ( problemen waardoor windows niet kan worden gestart automatisch oplossen ) daar kwam niks uit. En het tweede wat ik kan aanklikken is Systeemherstel. Dit lukt ook niet omdat er nog geen systeemherstelpunten zijn gevonden. De biografie moet bewaard blijven voor de rest staat er niks op. Alleen de standaard programma's en google chrome. Mvg

Je kunt op elke windows 7 machine een systeemherstelschijf maken.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/create-a-system-repair-disc
Of de iso downloaden en die branden op een cd met b.v. Imgburn of op een stick zetten met Rufus en ermee booten.
http://www.pc-helpforum.be/topic/28795-herstelschijven-voor-windows-vista-windows-7/

Ik heb NUL verstand van computers dus iso downloaden en vervolgens booten?? Dat gaat hem niet worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Scroll hier even naar beneden tot het vetgedrukte kopje Hiren's boot cd.

Als je die CD hebt gemaakt dan kun je dat ene bestandje van de harddisk afhalen, maar pas op, zo'n Hiren's CD bevat ook veel 'levensgevaarlijke' tools. Enige wat jij moet doen is naar het "DOS" gaan en dat bestandje van de hdd afplukken.

Vervolgens:

je mag dan misschien geen Windws DVD bij de machine hebben gekregen, maar ik mag toch hopen dat er wel een sticker op de machine is aangebracht met daarop de Windows 7 key? Zo ja, leen van iemand een Windows 7 DVD, start ermee op en voer de key in. Daarna zal je Windows geheel opnieuw kunnen (en moeten) installeren.

Zo nee, dan heb je nog meer problemen en wel in de zin van het feit dat je een computer hebt, maar geen besturingssysteem en ook niet kan installeren omdat je geen key hebt.

Laatst bewerkt:
@gast0225. Met de gratis Magical Jellybean Keyfinder kun je de key ook uitlezen van een niet bootende Windows. Kwestie van de schijf tijdelijk aan een andere computer hangen. Is wat extra werk, maar verder geen probleem.

Da's dan misschien het goed nieuws voor TS.

[edit] ik ken de tool niet. Bevat de tool het een of andere DOS boot-gebeuren als je een USB stick of DVD in de machine stopt waarop de tool / het progje staat? [end edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan