problemen nieuwe malwarebytes 3.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die laatste regel is interessant, hetgeen ze schrijven is eigenlijk in strijd met alles wat ik de afgelopen jaren heb gelezen / gehoord over meerdere virusscanners op 1 systeem. Tja, als ze het getest hebben en / of ze hebben hun scanengine zodanig aangepast, dat het geen probleem oplevert met een 'losse' virusscanner, dan zal het wel zo zijn. Ik kijk nog even een poosje de 'kat uit de boom'.

En wat hun eigen 'testen' aangaat : ik heb best wel wat vertrouwen in Mbam, maar wacht liever even af wat de 'grote' onafhankelijke testsuites ervan (gaan) vinden. Ik neem aan dat die er één dezer maanden 'als de kippen' bij zullen zijn om de beweringen van Mbam te controleren / testen.

Enne, bedankt voor de link naar de nieuwe versie, maar hetgeen Mbam achter het 3e zwarte 'bolletje' vermeldt, is precies datgene wat op mijn machine 'bugged':

[quote Mbam] Fixed issue where “Real-Time Protection disabled” notifications would display throughout the day (NOTE: this notification may still be seen on reboot on some systems, but we’re working on another longer-term fix to address that separately) [end quote]

Zou dat dan mogelijk toch iets te maken hebben met een aanwezig 'losse' en "echte" virusscanner op mijn systeem,................. ?

Laatst bewerkt:
Zou dat dan mogelijk toch iets te maken hebben met een aanwezig 'losse' en "echte" virusscanner op mijn systeem,................. ?

had dit ook op een pc zonder andere beveiliging én defender uitgeschakeld ....

Het heeft even mogen duren, maar zojuist heb ik versie 3.0.6.1458 van Mbam gedownload en geïnstalleerd en alle problemen die vorige versies hadden zijn opgelost. Versie 3 draait nu als een tierelier.

Het heeft even mogen duren, maar zojuist heb ik versie 3.0.6.1458 van Mbam gedownload en geïnstalleerd en alle problemen die vorige versies hadden zijn opgelost. Versie 3 draait nu als een tierelier.

naast een andere AV ??

Jazeker, Bitdefender 2017.

Mbam heeft in een persbericht (december of zo) uitgelegd dat het anders werkt dan een 'normale' virusscanner en dat er geen enkel probleem ontstaat als je Mbam 3.x installeert op een machine waarop ook een 'echte' virusscanner draait. Ik zal even kijken of ik dat berichtje kan vinden, dan link ik het.

Bij deze : Klik

en een klein stukje uit dat artikel :

Vraag : Can I still run Malwarebytes alongside my Symantec, McAfee, etc.?
Antwoord : Certainly! We built Malwarebytes 3.0 to be compatible with all major antivirus software, even Windows Defender and Microsoft Security Essentials.

Laatst bewerkt:
Heb ook Mbam 3.0.6 over 2 heen gezet. Alles werkt probleemloos. Voor de zekerheid laat ik wel AVG free mee draaien. Verwijdering laat ik afhangen van toekomstige test/vergelijkings resultaten.

heb deze op 1 pc naast norton security gezet, op een andere naast mc afee, so far so good !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan