Problemen openen pps.formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Ik heb sinds heel kort vista. Op mijn laptop zit ook een tijdelijke probeer versie van windows office. (25 keer) Ik weet niet op dat er mee te maken heeft, maar als ik een pps email wil openen, krijg ik het eerste beeld van die pps, ik kan de bijbehorende muziek ook horen. Dan opent zich een scherm dat vraagt naar de produkt code van microsoft office home and student 2007. Die heb ik dus niet. Als ik op "doorgaan" klik, krijg ik nog een keer de vraag om de produkt code in te voeren. Ik klik dus op nee, dan gaat de pps verder, maar hoor ik geen muziek meer. Ik wil wel graag de bijbehorende muziek horen. En ik vind die vraag naar de produkt code ook irritant. Kan ik daar af komen?? Wat dus te doen om normaal een pps email bericht te openen en te kunnen zien en horen????

Laatst bewerkt:
Tegenwoordig krijg je bij een nieuwe pc bijna altijd een test versie van 30 dagen van Office.
Je dient dan in de tijd een licentie aan te schaffen. Als je dat niet wilt dan is hij na 30 dagen niet meer bruikbaar en kun je hem beter verwijderen na de 30 dagen.

Om toch je PPS bestand te kunnen bekijken kun je een PPS viewer downloaden. Hiermee kun je altijd gratis PPS bestanden bekijken maar meer ook niet.
http://www.microsoft.com/downloads/...40-14E1-467D-8DCA-19D2A8FD7485&displaylang=nl

Ja, dat programma had ik ook op de xp pc. Ik wil nu dus alle pps bestanden laten openen met Power point viewer. Ik doe dat dus via "Standaardprogramma's" in " Alle Programma's". Daar zie ik echter niet de option: Power Point Viewer. Wat nu??

Ik heb dit ergens op het web gevonden als oplossing:

Als je een PPS bestand als bijlage ontvangt sla je die eerst op in een map
Heel belangrijk die eerst even te scannen met je virusscanner ( rechtsklik en scannen, want dit zijn ook heel vaak bestanden met een virus/trojan enz )

Nu alleen nog met je rechtermuis op dat PPS bestand klikken
Kies Programma > kies dan Power Point Viewer
en vink onderaan aan 'dit type bestand altijd met dit programma openen'

Daarna zou je met dubbelklikken gelijk deze PPS in de viewer moeten kunnen bekijken.

Dit heb ik dus zo gedaan, maar krijg nu het volgende bericht als ik een pps bestand wil openen:

Syntaxis:
/extract:pad, pakt de inhoud van het pakket uit en plaats dit in de map die in het pad is aangegeven.
/quiet, voert het pakket in stille modus uit.
/?, geeft dit Help-bericht weer.

Ik begrijp hier helemaal niets meer van. Als ik dan op ok klik na dat laatste bericht, wordt er niets geopend.

Wat nu?? please help.

Dan is of het PPS bestand geen powerpoint bestand maar lijkt mij eerder dat je het openen van het bestand niet goed hebt gedaan op het eind.

1. Rechtsklik op de PPS
2. Kies voor Openen met
3. Als Powerpoint viewer in de lijst staat kun je hem direct kiezen maar vaak moet de eerste keer op bladeren klikken. Dan blader je naar de map waar powerpoint viewer is geinstalleerd en zoek je de juiste EXE file op en dubbelklik je er op.
4. Zet dan inderdaad het vinkje aan om hem voortaan zo te openen
5. Klaar

Waarschijnlijk heb je bij stap 3 het verkeerde programma gekozen waardoor je de melding krijgt.

Mikeo:

Dat had ik allemaal wel goed gedaan.
Ik heb het probleem ondertussen als volgt opgelost:

Via Microsoft kon ik een code krijgen, voor tijdelijk gebruik. Nu werkt alles prima.
Bedankt voor je reactie.

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan