Problemen opstarten XP-SATA+A&V600

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel2

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
8
Systeem:
A7V600 ASUS
MAxtor 80GB SATA
XP PRof.

Afgelopen vrijdag foutloos geïnstalleerd. Image gemaakt met Drive image op dezelfde schijf, ander partitie.
Gisteren blijft XP ineens hangen bij het opstarten na het XP logo. 2 Minuten wachten, maar er gebeurt niks. Repair lukt ook niet, blijft hangen na het indrukken van "R".
Dus ik de gemaakte image terugzetten, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand?

Is het misschien een idee om er een IDE schijf bij te hangen en daar het image op te zetten, om zo in XP te komen en te kijken of er iets mis is met de Sata schijf ?
 
Was het de eerste keer dat je de computer weer aanzette na de installatie of had je hem al een aantal keer probleemloos opgestart?
 
Kijk eens of een WinXP installatie er overheen wil helpen.
Je hebt immers nog de image als backup.
Ik heb het vermoeden dat het in de SATA driver zit.
Je image komt van een IDE installatie af.
 
Het image staat ook op de Sata schijf. Alleen op een andere partitie
Een herstelinstallatie van XP lukt ook niet, want op het moment dat alle drivers van cd geladen zijn en je moet aangeven dat je xp wilt installeren (of "r" voor repareren) dan staat onder in beeld de schijfnaam en grootte, maar daar blijft het dan bij.
 
-"Was het de eerste keer dat je de computer weer aanzette na de installatie of had je hem al een aantal keer probleemloos opgestart?"

Ik had het systeem al een aantal keer probleemloos gestart.
 
Heeft de Windows installatie, waarvan je de image gemaakt hebt, ook op de SATA-schijf gestaan?
 
Misschien nieuwe hardware aangesloten in de tussentijd?
 
Ja, hij staat er nog steeds op.
Als ik de diskettes van Driveimage laad gaat alles goed, ik heb het image ook terug kunnen zetten, maar dan houdt ik dus hetzelfde probleem. Dat is raar, want die image was dus een schone installatie die prima werkte.
 
Zou het misschien een oplossing zijn om er een IDE bij te plaasten, het image van de Sata schijf daar op te zetten, vervolgens de Sata loskoppelen en dan via de IDE op te laten starten.
Dan kan ik daarna die sata weer als slave aansluiten en kijken of daar iets mis mee is.
 
Geplaatst door Michiel2
Ja, hij staat er nog steeds op.
Als ik de diskettes van Driveimage laad gaat alles goed, ik heb het image ook terug kunnen zetten, maar dan houdt ik dus hetzelfde probleem. Dat is raar, want die image was dus een schone installatie die prima werkte.
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel.
Installeer Windows XP met de cd-rom over je net terug gezette image heen.
 
dat heb ik geprobeerd, maar nadat alle drivers geladen zijn van xp cd, en je "enter'" moet geven om te installeren, geeft hij onder in beeld de schijf aan, (grootte e.d.) en blijft daar hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan