problemen opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanceken

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Berichten
10
Waar ik mijn vraag hier eigenlijk het beste stel weet ik niet maar zal het hier maar ff proberen.
Om een lang verhaal kort te maken.... Ik kan mijn pc niet meer aan de praat krijgen na PE_weird virus.
Als ik de pc opstart doet die in het begin alles normaal maar op een gegeven moment krijg ik dan de melding fout in explorer.exe gelieve windows opnieuw te installeren. als ik dan op OK klik dan sluit de pc gewoon af, ik kom nooit tot in mijn bureaublad of zo.
Een vriend heeft me nu via via drie disketjes gegeven waarmee ik mijn pc kan formateren omdat er niks anders op zit. Nu heb ik een bijkomend probleem. Als ik die eerste diskette in de pc steek en hem opstart dan krijg ik de melding... ongeldige systeemdiskette, vervang en duw op een toets. Dus Ik sta eigenlijk even ver als er voor, ik kan daar niks mee doen ??
Wie kan me helpen want ik ben ten einde raad en die vriend zit momenteel in het buitenland.
groetjes en alvast bedankt en als ik niet duidelijk overkom..... sorry maar ik ben een leek op dit gebied.
 
Je kan is proberen of ie in save mode opstart.

Anders is opstarten vanaf cd rom of op de pc waar je nu zit een bootdisk maken. Welk os heb je daar op zitten?

Ik weet niet wat voor 3schijven de vriend je gegeven heeft maar je hebt er maar 1 nodig om de boel te formateren. En die kan je zelf relatief eenvoudig maken(moet je wel een windows cd hebben)....als je niet weet hoe vraag je het maar.......
 
Opstart

ik weet niet tot waar ongeveer je pc opstart maar ik ((probeer)) dit je zo goed mogelijk uit te leggen.
aller eerst snap ik niet waarom die vriend van jou je 3 diskettes heeft gegeven om pc te formatteren,
ik vermoed dat dat Systeem herstel diskettes zijn van zijn pc van COMPAQ of PACKARDBELL etc,
ik vermoed dit omdat jou pc aan geeft ''ongeldige systeem diskette vervang de diskette en druk op een toets''
als je windows 95/98/me/ hebt ga je bij en kennis met 1 diskette zitten en gaat dara het volgende doen:

Ga naar Start>Configuratie scherm>en klikt dan Software aan..
ga bij her scherm Software naar: OPSTART DISKETTE

ga die aan maken volg die instructies dat moet je lukken!
ga dan met die gemaakt diskette naar je eigen pc en pak je Windows cd voor..
duw die cd rom en diskette allebei er in
en start je pc op..
dan gaat je PC naar DOS via die DISKETTE,
daar vul je in:

Format C:
dan vraagt hij of je dit zeker weet alle gegevens van je pc worden gewist je drukt dan op de toets Y en dan enter..
dan gaatie hem helemaal leeg halen als je klaar bent vraagtie om volume tekens die noem je bijvoorbeeld ''Jopie of bobbie'' wat je wilt..
daarna op Enter

je pc heeft Tevens bij het opstarten van DOS van de diskette aan gegeven wat jou virtuele Schijf is,
die moet je onthouden of opschrijfen,
als je je pc geformatteerd hebt vul je in (ik gebruik als voorbeeld F schijf)
dan vul je in F: setup dan krijg je een vraag of je door wilt gaan met de installatie van windows enz enz enz..
dan duw je op enter..
je pc controleert zich dan op eventuele fouten..
als dat klaar is sluit je dat af en dan krijg je de Windows Setup..

Veel succes ik ook je het goed mogelijk te hebben uitgelegt als het weer niet lukt staan wij klaar om je te helpen..

Greetz Ekko.
 
bedankt

bedankt allebei om me te willen helpen ! Ik ga morgen eens proberen wat jullie zeggen en laat dan wel iets weten of het me gelukt is.
Vele groetjes,
nancy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan