Problemen rond 3d kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonnytje

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Nadat een paar maanden geleden mijn oude 3d kaart (Sapphire x1950 Pro AGP, was bijna 2 jaar oud) kapot was gegaan heb ik eind januari een nieuwe gekocht. een ATI Radeon HD 3650 DDR2 AGP gekocht. Sindsdien valt mijn PC af en toe ineens uit tijdens het spelen van games( PES 2009, GTA 4). Het beeld gaat dan op zwart.. en dan gaat hij zelfs op stand by mode omdat hij geen output meer krijgt van de pc(soms gaat mijn winamp wel door met muziekspelen op de achtergrond, maar pc reageerd niet meer, capslock enzo kunnen niet meer aan of uit)

Mijn vraag was, of het gewoon toeval is dat deze 3d kaart nu ook al zo snel kapot gaat, of dat hij misschien kapot gaat omdat er ergens anders in mijn pc wat kapot is?

mijn PC:

processor:Dualcore AMD Athlon 64 X2 4400+ (2200 MHz )
moederbord: MSI K8N Neo2 Platinum
moederbord chipset: nVidia nForce3 Ultra
Geheugen: 2048 MB Kingston HyperX (PC 3200)
3dkaart: ATI Radeon HD 3650 AGP 512 MB DDR2

en ik gebruik windows XP met SP3

Alvast Bedankt
Sonny

Merk en wattage van je voeding?
En daarnaast kun je met die kaart en pc sowieso GTA4 e.d. niet fatsoenlijk spelen hoor!

Oh sorry die was ik vergeten.. 600 Watt Heatpipe Cooled Zalman.. dat moet het probleem niet zijn volgens mij..

Ja gta 4 speel ik ook niet meer.. dat is niet te doen.. Maar pes moet hij toch gewoon kunnen trekken?

Misschien net....

Maar wat zijn nou merk en Wattage van je voeding?

Zijn jullie nu gewoon even ergens anders mee bezig, of zijn jullie gekwetst omdat ik zei: dat zei ik net? ik hoop het niet want dat was niet mijn bedoeling.. Hopelijk hoor ik snel van jullie

Maar is er een mogelijkheid dat het door mijn moederbord komt bijvoorbeeld, dat die ergens kortsluit waardoor de 3d kaart kapot gaat? want ik weet 100% zeker dat die oude 3d kaart kapot is gegaan, want heb hem laten controlleren bij de fabrikant, en die zeiden dat hij kapot was.. alleen zat er geen garantie meer op.

zoveel weet ik niet over moederborden en grafische kaarten maar het zou kunnen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat er een ander probleem is, alleen zou ik niet weten wat.

Ik heb wat nieuwe info die misschien kan helpen...
gisteren gebeurde het weer. Ik was PES 2009 aan het spelen.. En toen gebeurde het weer, nadat ik mijn pc opnieuw had opgestart kreeg ik een windows fout melding:

Handtekening van fout:
BCCCode: ea
BCP1: 88D13680
BCP2: 888F1D50
BCP3: 888B2DA0
BCP4: 00000001
OSVERl 5_1_2600
SP: 3_0
Product 256_1

en de bestanden die aan het foutenrapport waren toegevoegd zijn:
mini032409-01.dmp en sysdata.xml in mijn local settings map

kunnen jullie hier iets mee? Zou het dan aan de software kunnen liggen.. ik heb volgens mij de laatste drivers..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan