Problemen schijf formateren

• Onderwerp starter Onderwerp starter 5i5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

5i5

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Ik heb twee harde schijven. Ik wil graag helemaal opnieuw beginnen met mijn PC, inclusief oude programma's er af gooien. (Toen ik de laptop kocht zat er al Samsung Recovery Solution III op.)

Ik heb de D-schijf nu geformateerd, maar nu wil ook de C-schijf doen. Probleem... ik kan de schijf niet formatteren als ik op Vista zit. Ook heb ik tijdens het booten niet de mogelijkheid de schijf te formatteren doordat de schijf ook wordt gebruikt door Samsung Recovery Solution.

Ik heb ook een ander probleem, ik heb de schijf nu in 3 partities. Eén voor Samsung Recovery Solution, één voor Xubuntu en een voor Vista. Hier wil ik graag weer één van maken.

Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt.

1e antwoord; Cd van vista er inzetten dan met cd opstarten en dan formateren drukken of iets dergelijks

2e: Verschillende besturingsystemen kan volgens mij wwel op in. met partion magic of iets dergelijks kan je het bij elkaar zetten. maar let op. COnfrigeer eerst je boot. Dat je een bootmenu krijg. anders wordt het een potje. Beter vindt ik het z laten. is lekker overzichtelijker.

Boot maker: http://multi-boot-creator.qarchive.org/

Lees even in je handleiding hoe die Recovery Solution III werkt.
Vaak is een toets-combinatie tijdens het opstarten voldoende om de her-installatie te starten

Ik ben maar gewoon wat gaan proberen. Ik heb dus het setup gestart. Vervolgens kwam ik op een scherm en heb mijn schijven geformateerd en de partities bij elkaar gezet. Met uitzondering van een partitie van 10 GB waarbij duidelijk staat aangegeven dat dit van fabrikant is. Ik ben namelijk bang dat als ik deze verwijder mijn laptop niet meer boot.
Ik heb nu weer twee partities gemaakt.

Wat ik nu dus heb:
[table="width: 500, class: dotted"][tr][td] Partitie 1: Recovery [/td][td] 10GB [/td][td] OEM [/td][/tr]
[tr][td] Partitie 2 [/td][td] 126GB [/td][td] Primair [/td][/tr]
[tr][td] Partitie 3 [/td][td] 162.1GB [/td][td] Primair [/td][/tr][/table]

Maar als ik Windows 7 probeer te installeren krijg ik de volgende fout:
Er kan geen nieuwe systeempartitiet worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.
Zie logboekbestand van Setup voor meer informatie.

Ik dus naar die Setup-bestanden (F:\sources\Rollback)
Staat daar de volgende error. Ik snap er geen hout van en Google weet ook niks. :(
2010-01-31 22:58:57, Error [0x0e00dd] TOOL OS Rollback: Requires switch

PS: Heb met de Recovery Solution Vista weer teruggezet en de schijven worden correct weergeven.

Laatst bewerkt:
Je start toch wel op vanaf de Win 7 DVD (instellen in de bios).

Dus niet proberen te installeren vanuit Windows!

Nou ja ik heb het vanmorgen opnieuw geprobeerd en alles werkte gewoon. :confused: Het enige wat anders was is dat ik nu mijn externe harde schijf er uit had. Lijkt me vreemd als het daaraan ligt, maarja probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan