problemen sinds overstap naar scarlet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonBraeken

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Sinds deze week hebben wij een nieuwe internetprovider (scarlet). Op de vaste computer werkt alles perfect maar op mijn laptop niet. Ik kan wel op het internet maar ik kan niet in mijn hotmail inbox, noch op msn messenger. Bij de opties in msn zag ik dat ik geen verbinding heb met .NET messenger service . Bij het aanmelden op msn krijg ik steeds foutmelding 80072ee2.

is er iemand die mij met dit probleem kan helpen?

Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb het nu nagekeken,
alle vakken waren al leeg.

Bij geavanceerde instellingen heb ik de eerste test (TCP) proberen te doen, hij kan echter geen verbinding maken bij deze test. (fout: 8007274c)

EDIT:

de 2e test gaat niet (geen proxy gegevens ingevuld -> ook niet nodig lijkt mij, want ik zit niet in een netwerk)
3e test lukt ook niet omwille dat er geen verbinding gemaakt kan worden (fout: 80072efd)

Laatst bewerkt:
Mmm...hebben ze toen ook de PC én de laptop aangesloten en werkte alles naar behoren? Hebben ze dat gecontroleerd waar je bij stond?
Welke uitgangen heb je in gebruik van het modem en heb je een goed werkende splitter?

Laatst bewerkt:
Mijn laptop zelf is niet aangesloten geweest tijdens het aansluiten, wel de laptop van de man die alles is komen installeren (mijn laptop was niet thuis op het moment van de installatie).

Ik ben op dit moment niet thuis, dus kan niet zeggen hoe de aansluitingen precies zijn. Maar aangezien ik signaal ontvang op mijn laptop ga ik er vanuit dat deze correct zijn geplaatst.

Je hebt dus zelf je laptop aangesloten en niet de Scarlet-monteur.

Als je op het netwerk van je buren zit, hoe bedoel je dat? Neem je je laptop mee naar de buren? Zitten de aansluitingen bij de buren precies hetzelfde als bij jou? Hebben zij ook een ADSL- en een Ethernetpoort?

In die handleiding bij je Scarlet-modem staat deze zin: "(Raadpleeg het uitvouwplan dat bij uw Scarlet modem wordt geleverd voor meer details.)".
Heb je dat uitvouwplan bekeken?

Hij bedoelt dat hij draadloos internet heeft op zijn laptop en dat hij kan inloggen bij de buren,want deze hebben een onbeveiligd netwerk.

Is wel makkelijk
Heb ik ook
Als bij mij thuis internet uitvalt kan ik gewoon doorgaan bij de buren.
Ik ga ze toch echt niet vertellen dat hun draadloos internet onbeveiligd is.
Alles wat ze maken en downloaden is ook voor mij,stiekum

Mooi, dan is het probleem opgelost. Wat ik van zo'n manier van doen vind, houd ik wijselijk maar voor me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan