Problemen sinds upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

AgnosticAngel

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2005
Hallo,
Sinds ik mijn oude moederbord en videokaart vervangen heb lukt het mij niet om in window te komen...

Mijn nieuwe videokaart is een Asus nvidia6800GT

Mijn moederbord is een Gigabyte GA-K8NF-9 met een nvidia4-4x chipset

Deze heb ik beide correct ingebouwd. Ik kan wel in bios komen maar voordat ik in windows kom, geeft ie een fractie van een sec. een blauw scherm, en start ie opnieuw op.

Kan dit komen omdat er op de HD nog de drivers staan van het vorige moederbord en videokaart? Ik heb de oude onderdelen niet meer, dus ik moet het zien te redden met deze onderdelen.

Help me aub!

Louis.

Dat klopt helemaal.
Windows xp houdt er niet van als er ineens een andere configuratie van mobo, geheugen of processor staat.
Een herinstallatie is onvermijdelijk.

Als je geen bestanden wilt verliezen, hang dan je harddisk in je oude pc, en bouw die exact op als tevoren.
Maak dan een backup van mails, adresboek en documenten.

Oei

Da's niet mooi! :confused:

Is het mogelijk om deze HD er uit te halen, er een nieuwe in te zetten, daar alles op te installeeren en de huidige HD er later weer bij te sluiten... of krijgen deze dan een twee strijd tussen de besturings systemen... :confused:

Ja dat kan. En bij mijn weten heb je dan geen dual boot.
Als er een systeem aanwezig is tijdens de (2e) installatie krijg je aut. een dual-boot.

Na backup van je gegevens (weet je hoe?) kun je dan je oude h.d. (deels) formatteren.

Je kunt er een nw. HD inzetten en XP erop installen en daarna de oude HD er als slave bijzetten.
Je kunt dan je gegevens gewoon benaderen en de oude XP verwijderen.
Wat voor schijf gebruik je (IDE of SATA).

Laatst bewerkt:
Ok, dat is fijn, maar dan moet ik nog wel een extra HD aanschaffen... en met deze feestdagen zit ik al zo krap. ;)

Een vriend van mij heeft de nieuwe windows64 overcompleet, Kan ik deze ook zonder conflicten en problemen installeren?

Ik heb geen idee hoe ik nu bij mij gegevens kan komen om ze te back uppen... ik heb IDE...

Je kunt ook een HD even lenen van iemand.
Of je zet jouw HD even als slave in een andere PC van een kennis/buurman.

Da's een goed idee :thumb:

Ik verplaats alle belangrijke gegevens over naar deze pc van mijn pa (laat het hem niet horen) en formatteer hem daarna...

En installeer de boel (op hoop van zege) opnieuw!

Kan iemand mij helpen om aan de juiste upgrades te komen voor mijn moederbord? Ik kan mij geen weg wijs op hun site!!! (voor flashen etc.)

Ik heb een Gigabyte GA-8NF-9 met een nvidia 4-4x chipset.

Welke file moet ik nou exact hebben om te kunnen flashen?

Van de chipset? of van de bios? :o

Het is onzin dat je Win XP opnieuw moet installeren als je je moederbord, om wat voor reden moet vervangen.
Als het moederbord correct is ingebouwd zal XP starten en diverse drivers opnieuw installeren, dit duurt minuten, het kan ook zijn dat XP vraagt om de cd van het moederbord. Als alle drivers opnieuw zijn geinstalleerd door XP, moet je XP wel opnieuw activeren. En je bent je gegevens niet kwijt.
Ik heb al 3x een moederbord, incl. nieuwe processor ed vervangen op diverse pc's en steeds zonder problemen. Dus mijn opmerking is: kijk eens goed of je alles goed hebt aangesloten/gemonteerd. Zo ja, dan moet het lukken.

suk6
Ton

Oh, het zou geweldig zijn als deze methode werkt.
Het probleem is echter dat mijn moederbord wel degelijk is geinstalleerd. Alles is er goed op aangesloten

Hoe kan het dan voor alsnog zijn dat hij niets speciaals doet als om een cd vragen e.d. maar gewoon doorgaat TOT het windows load scherm (met dat balkje) en dan uit floept. :confused:

Wordt je hd erkend in de bios?
Dedecteer deze anders opnieuw.
In je bios heb je ook de mogelijk om Optimal values (waarden) te doen. Probeer dit ook eens.
Aan je hd komt niets aan.

succes

Ja, de HD word tot in detail herkent in de bios. Optimal value settings veranderen niets. :(

probeer dan de best perfomance values eens.
Het is maar om te helpen en kijken wat voor oplossing mogelijk is want ik vind het raar wat je aan hand hebt.

Het enige wat ik weet is:

Asus moederbord weggedaan + ati videokaart om over te stappen op pci express...

Nieuw gigabyte moederbord gekocht + asus videokaart

Correct ingebouwt, sinds dien geen toegang meer tot windows, wel naar de bios.

Vraagt of ik in save modus of normal modus wil opstarten iedereen kent dat scherm wel denk ik, alle keuzes daarin geprobeerd, zelfs in dos modus werkt ie niet.

Geeft als laatst een fractie van een sec. een blauw scherm, veelste kort om te kunnen lezen wat er staat, er staat wel iets.
:(

(Geen van de value modussen brengt enig verschil)

om dat blauw scherm te kunnen lezen druk je op de pauzeknop van je toetsenbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan